امروز : پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
۲۱:۰۶
کد خبر: ۴۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
تعداد بازدید: ۴۷۷۳
پیام رشته توئیتی مالک شریعتی درباره یک قانون
انتقال یارانه به آخر زنجیره کالای اساسی، ضریب دسترسی نیازمند واقعی را بالا برده، فساد در واردات نهاده‌ و قاچاق کالای یارانه‌ای را کاهش می‌دهد.
به­گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛ مالک شریعتی در رشته‌توئیتی نوشت:  ۱. انتقال یارانه به آخر زنجیره کالای اساسی، ضریب دسترسی نیازمند واقعی را بالا برده، فساد در واردات نهاده‌ و قاچاق کالای یارانه‌ای را کاهش می‌دهد.

۲. واقعی‌تر شدن قیمت، فاصله بهره مندی ثروتمندان از یارانه پنهان با فقرا و در نتیجه ضریب جینی را کاهش می‌دهد.

۳. دهک بندی ۳-۶-۱ در آغاز کار، حذف فقط ۱۰٪ بالا و فاصله کم سهم یارانه ۳۰٪ خیلی نیازمند با ۶۰٪ متوسط نیازمند، کاملا مدبرانه است.

۴. سخنان تلویزیونی شفاف، واریز وجه قبل از اجرا و مسوولیت پذیری شخص رئیس‌جمهور با حضور در میان مردم، عامل آرامش بخشی، جلب اعتماد مردم و ناکامی دشمن بود.

۵. در دوره موقت دوماهه: نظارت برشبکه توزیع، برخورد با متخلفان، تکمیل بانک اطلاعات مردم و ثبت آمار موزائیکی از مصرف واقعی کشور و اجرای آزمایشی روش کالابرگ الکترونیکی ضروری است.

و دو هشدار:

۱. نقدی ماندن یارانه‌ها و حفظ قیمت‌های جدید کالاها، خلاف قانون مجلس و باعث افزایش تورم است.

۲. چنانچه دولت محترم به سرعت و البته با دقت اصلاح نظام مالیاتی (ابتدا PIT و سپس CGT) و نیز اصلاح نظام بانکداری و تحول بازار سرمایه را طراحی وعملیاتی نکند، اصلاح نظام یارانه‌ها که در کوتاه مدت شیرین است، در میان مدت خنثی شده و در بلندمدت کام مردم و دولت را کاملا تلخ خواهد کرد.

منبع: فارس
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین