امروز : پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
۲۲:۵۱
کد خبر: ۴۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۴
تعداد بازدید: ۳۹۱۹
سیزدهمین روز عملیات نظامی روسیه در شرق اوکراین
رئیس جمهور اوکراین گفت کشور‌های غربی مسئول مرگ و میر در اوکراین هستند زیرا از بستن آسمان و تحویل جنگنده خودداری می‌کنند.

به­گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛ عملیات نظامی ویژه ارتش روسیه در اوکراین از پنجم اسفندماه آغاز شده و وارد روز سیزدهم خود شد. این عملیات پس از افزایش تنش‌های مسکو و کی‌یف و با هدف دور کردن تهدیدات ناتو و غرب از مرز‌های این کشور انجام شده است.
 
روابط مسکو و کی‌یف پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه رو به وخامت گذاشت و در این بین کشورهای عضو پیمان ناتو و آمریکا با دادن وعده‌هایی به اوکراین مبنی بر عضویت این کشور در ناتو و مداخلاتشان، باعث افزایش تنش وشعله‌ور شدن آتش درگیری‌ها شدند.
 
کشورهای غربی اقدام به افزایش نیروهای نظامی در اروپای شرقی و در نزدیکی مرزهای روسیه کرده‌اند؛ آنها به ارسال تجهیزات نظامی به کی‌یف و تحریم‌ها علیه روسیه ادامه می‌دهند، ولی با این حال مدعی شده‌اند که در درگیری‌های اوکراین مداخله نخواهند کرد. 
 
روز گذشته یکی از نمایندگان پارلمان آلمان در سخنرانی در پارلمان گفته است: این ناتو بود که به مرز‌های روسیه نزدیک شد. شما روسیه را واداشتید به آغوش چین پناه ببرد. روسیه ۱۵ سال پیش به شما هشدار داده بود. پوتین همین جا در همین پارلمان در برابر شما ایستاد و در سال ۲۰۰۷ وقتی برای ما سخنرانی کرد، همه شما برای او دست زدید.
 
زلنسکی در سخنانی گفت:«در حالی که روس‌ها در قتل (شهروندان ما) مقصر هستند، مسئولیت این اتفاقات بر عهده کسانی است که به مدت ۱۳ روز در دفاتر غربی خود نتوانسته‌اند یک تصمیم آشکارا و ضروری را تصویب کنند و شهر‌های ما را از این بمب‌ها نجات بدهند».
 
رئیس جمهور اوکراین گفت کشور‌های غربی مسئول مرگ و میر در اوکراین هستند که به گفته او از بستن آسمان و تحویل هواپیما خودداری می‌کنند.
 
زلنسکی در پیامی ویدئویی گفت: سیزده روز است که فقط وعده می‌شنویم، سیزده روز، زمانی است که به ما می‌گویند کمک در آسمان است، هواپیما‌هایی وجود خواهد داشت، آن‌ها را به ما تحویل می‌دهند.
 
به گفته وی، مقصر مرگ مردم در اوکراین کشور‌های غربی هستند.
نویسنده : ابوالفضل محبی


منبع: رجانیوز
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین