امروز : سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
۱۷:۳۴
کد خبر: ۴۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
تعداد بازدید: ۱۲۴۶
مدیرکل اوقاف خراسان رضوی خبر داد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از اجرای طرح تابستانه نشاط بهاری در 72 بقعه خراسان رضوی همزمان با تعطیلات تابستان ویژه دانش آموزان خبر داد.

 به گزارش مداح نیوز از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده ظهر امروزدر نشست خبری اعلام ویژه برنامه های طرح تابستانه با عنوان ( نشاط معنوی)  که در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزار شد؛ اظهار کرد: با توجه به‌تعطیلات تابستانی و همچون سنوات گذاشته، افراد به‌ویژه دانش‌آموزان، هشتمین دوره طرح «نشاط معنوی» در 7 هفته و برای سنین 7 تا 18 سال اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌های مربوطه برای اجرای طرح «نشاط معنوی» انجام شده و این طرح از 16 تیرماه آغاز می‌شود که تا پایان مرداد ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به‌اینکه استفاده از این طرح به‌واسطه ثبت‌نام در کلاس‌های قرآنی، مهارتی و آموزشی به‌شیوه برگزاری کلاس‌های متنوع و اردوهایی زیارتی یک روزه انجام می‌شود؛ بیان کرد: طرح «نشاط معنوی» در ۲۸ شهرستان و ۷۲ بقعه متبرک سطح استان اجرا می‌شود.

احمدزاده متذکر شد: بقعه‌های متبرکی که اردوهای یک روزه را میزبانی می‌کنند، شامل ۳۴ بقعه بوده که فعالیت‌های فرهنگی، تفریحی و معنوی در آن انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به‌اینکه برای برگزاری کلاس‌های برادران ۶۹ بقعه و کلاس‌های خواهران 72  بقعه پیش‌بینی شده، یادآور شد: ۲۶ غرفه سرگرمی، پاسخ به‌مسائل شرعی، مشاوره و بازی‌هایی که مفاهیم تربیتی و اخلاقی را به‌دانش‌آموزان و مخاطبان آموزش می‌دهد نیز در این طرح، دایر است.

وی عنوان کرد: طرح «نشاط معنوی» دارای  ۳۸ غرفه مشاوره است که در آن 74 مبلغ بومی، ۲۰ مبلغ مستقر و ۴ مبلغ اعزامی در طول طرح حضور دارند.

احمدزاده هم چنین از مشارکت نهادهای مختلف در اجرای این طرح خبر داد و اظهار کرد: آموزش و پرورش، بسیج، سپاه، حوزه علمیه، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی و اداره ورزش و جوانان  در این طرح همکاری می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با ابراز امیدواری نسبت به‌افزایش اعتقادات فرهنگی و تربیتی دانش آموزان؛ متذکر شد: همه کلاس‌های این طرح به‌صورت رایگان برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: بقاع متبرکه خراسان رضوی پذیرای دانش‌آموزان و نهادهای مختلف که به‌برگزاری اردو یک روزه اقدام می‌کنند، است، اما باید تمامی ملزومات فراهم و ضوابط و مقررات هم رعایت شود.

انتهای پیام/


آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین