امروز : شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
۰۱:۱۶
کد خبر: ۳۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵
تعداد بازدید: ۲۰۷۱
پس از چهار روز انتظار، لبخند بر لبان ملت ایران نشست
"جهان حق غنی سازی ایران را به رسمیت شناخت"، انتشار این خبر در بامداد نود و نهمین روز آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید نشان از وقوع واقعه‌ای تاریخی داشت، واقعه‌ای که ملت ایران ده سال به انتظار آن نشسته بود و اینک به همت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به ریاست محمدجواد ظریف دیپلمات کهنه‌کار، زیرک و خوش‌اخلاق ایرانی توانست به واقعیت بپیوندد.

به­گزارش«.مدّاح نیوز.»؛ به نقل ازفارس، پس از ۴ روز مذاکرات نفس گیر با گروه ۱+۵ هیات ایرانی توانست لبخند را بر لبان ملت ایران بنشاند، رئیس جمهور نیز برای تکمیل این پیروزی در ساعات اولیه صبح یک شنبه نامه‌ای را خطاب به مقام معظم رهبری نوشت و به ارائه گزارش از توافق انجام شده پرداخت و سپس در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و به صورت مستقیم با مردم گفت‌وگو نشست.

خبرنگاران در ساعت ۱۱ صبح در حیاط ساختمان قرمز دولت که محل کار رئیس جمهور است برای پوشش نشست خبری رئیس جمهور که به صورت زنده از شبکه خبر و رادیو ایران پخش می‌شد حضور پیدا کردند ، در ابتدا محمدرضا صادق و حسام الدین آشنا دو تن از مشاوران رئیس جمهور به میان خبرنگاران آمده و با نزدیک شدن به زمان برگزاری این نشست محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور و اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور از ساختمان قرمز خارج شدند و دقایقی بعد نیز رئیس جمهور به همراه صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی معاون رئیس جمهور در بنیاد شهید در هوای سرد سوم آذر ماه در حیاط ساختمان قرمز دولت حضور پیدا کرد.

هنگامی که روحانی در پشت تریبون قرار گرفت در ابتدا با بیان این‌که قصد دارد گزارش کوتاهی از تلاش‌های پیگیری تیم مذاکره کننده هسته‌ای ارائه دهد گفت: دستاورد این تلاش‌ها جلوه بیشتر کرامت و بزرگی ملت ایران است.

وی همچنین گفت: قدرت‌های جهان حقوق هسته‌ای را به رسمیت شناخته و سازمان تحریم با اجرای این توافق شکسته شده است.

رئیس جمهور باردیگر در این نشست تاکید کرد که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و موفقیت در مذاکرات درسایه رهنمودهای رهبری،‌حمایت ملت و تلاش‌های دیپلمات‌ها بوده است.

روحانی دربخش پایانی سخنان خود با اشاره به این‌که این موفقیت در نود و نهمین روز کاری دولت حاصل شده به فعالان اقتصادی گفت: ما مسیر را آماده و هموار کردیم و اکنون نوبت شماست و از امروز تلاش و کوشش شما آغاز می‌شود.

در هنگام گفت‌وگوی رئیس جمهور با خبرنگاران، حسین فریدون برادر رئیس جمهور و دستیار ویژه رئیس جمهور که گفته می‌شود از جمله کسانی است که حساب توییتری رئیس جمهور را به روز می‌کند با موبایل خود از این نشست فیلم می‌گرفت.

جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور نیز در ابتدای نشست خبری رئیس جمهور به صورت ایستاده در حال گوش دادن به سخنان رئیس جمهور بودند، ولی در ادامه جهانگیری از این فرصت استفاده کرد و در حالی که در حیاط ساختمان قرمز دولت قدم می‌زد با تعدادی از اعضای دفتر رئیس جمهور و اطرافیانش نیز گفت‌وگو کرد.

رئیس جمهور در پایان سخنان خود از تعدادی از خانواده‌های شهدای هسته‌ای که در ساختمان قرمز دولت حضور داشتند درخواست کرد که در کنار وی حضور پیدا کنند.

سپس روحانی خطاب به خبرنگاران گفت: ما به این خانواده‌های عزیز افتخار می‌کنیم، آنها در این مسیرعزیزترین فرد خود را تقدیم کرده‌اند و همواره به این ایثار افتخارمی‌کنند.ما به صبر وایثار آنها افتخارمی‌کنیم.

سپس رئیس جمهور آرمیتا رضایی‌نژاد دختر شهید رضایی‌نژاد یکی از شهدای هسته‌یی را در آغوش گرفتد و او رامورد نوازش قرار داد و از آرمیتا که لباس فرم مدرسه برتن داشت پرسید که کلاس چندم است که او گفت: کلاس اول.

در ادامه حسین فریدون آرمیتا را بار دیگر در آغوش گرفت تا عکاسان از او عکس بگیرند.

رئیس جمهور پیش از ترک جمع خبرنگاران به خانواده‌ی شهدای هسته‌یی حاضر در این مراسم ازجمله خانواده‌ی شهید رضایی‌نژاد، شهریاری، علیمحمدی و.... لوح تقدیر داد و سپس با آنها عکس یادگاری گرفت.

هنگامی که رئیس جمهور حیاط ساختمان قرمز را ترک کرد خبرنگاران که نتوانستند از رئیس جمهور سوالی بپرسند با صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور مصاحبه کردند.

در ابتدای این نشست به خبرنگاران اعلام شد که به احتمال زیاد رئیس جمهور فقط به ارائه گزارشی خواهند پرداخت.

انتهای پیام/

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین