امروز : سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
۰۹:۳۶
کد خبر: ۴۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
تعداد بازدید: ۱۰۱۶۰
معاون توسعه و برنامه ریزی شهرداری مشهد:
معاون توسعه و برنامه ریزی شهرداری مشهد معتقد است که شهر هوشمند سبب رشد اقتصاد می شود.
به­گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛ شهریار آل شیخ در مراسم افتتاح سامانه میز کار یکپارچه شهرداری مشهد که در سالن شهرداری مشهد برگزار شد،اظهار کرد: موضوع اصلی در مدیریت شهری بحث مدیریت شهری الکترونیک و شهر هوشمند است که این دو مباحثی است که با هم عجین شده است. همچنین باید این را دانست که شهر هوشمند صرفا به معنای الکترونیکی شدن نمی باشد.

وی به اهمیت کسب و کارهای تازه یعنی « استارت آپ» ها در ایران اشاره کرد و افزود: در سه سال گذشته بیشترین رشد کسب و کار متعلق به کسب و کارهای نوین بوده است که می توان به طور مثال به تاکسی های هوشمند اشاره کرد.

معاون توسعه و برنامه ریزی شهرداری مشهد گفت: در زمانی که از طریق کسب و کارهای تازه اشتغال جدیدی شکل می گیرد، این اتفاق بر روی ما هم اثر می گذارد و سرنوشت اقتصادی شهرها را رقم می زند.

آل شیخ به تعامل با مجموعه های دانشگاهی اشاره کرد و بیان کرد: هم اکنون در حال یاری گرفتن از مجموعه های دانشگاهی هستیم که ما را در موضوعات شهری کمک کنند؛به طور مثال،در سال قبل یکی از نرم افزار هایی که با کمک مجموعه دانشگاهی راه اندازی شد راه اندازی نقشه همراه مشهد بوده است.

وی تصریح کرد: برای شناخت شهر و شهروندان چهار مرحله یا چهار کد وجود دارد که شامل کد هویتی شهروند یعنی کد ملی، دیگری کد مکانی یا همان کد نوسازی، کد ارتباطی یا همان شماره تلفن و کد حرمتی که همان شماره وسیله نقلیه است که امیدواریم بتوانیم در حوزه شهروندان این چهار کد را به یکدیگر متصل کنیم.

معاون توسعه و برنامه ریزی شهرداری مشهد بیان کرد: هم اکنون فرآیند کیف پول شهرداری را در حال انجام هستیم که بدین صورت است که در سیستم حمل و نقل پرداخت به صورت متنوع و از روش های گوناگون انجام می شود، به طوری که مشهد تنها شهری است که دارای nfc است.

آل شیخ خاطر نشان کرد: در تاکسی ها نیز برنامه استفاده از من کارت وجود دارد و هم اکنون دو هزار دستگاه به این مهم مجهز شده اند که به طور قطع تا پایان سال این آمار افزایش خواهد داشت.

آل شیخ در خاتمه از فعال شدن استارت آپ هادر حوزه مدیریت شهری خبر داد.

منبع:روابط عمومی معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد

انتهای پیام/


آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین