امروز : سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
۱۲:۳۵
کد خبر: ۴۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳
تعداد بازدید: ۹۷۲۵
با حضور شهردار مشهد؛
با حضور شهردار مشهد، سامانه میز کار یکپارچه شهرداری مشهد افتتاح شد.
به­گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛ محمدجواد رجاییان در مراسم افتتاح سامانه میز کار یک‌پارچه شهرداری مشهد که با حضور قاسم تقی زاده خامسی؛ شهردار مشهد در سالن شهدای شهرداری مرکز برگزار شد، اظهار کرد: در سازمان فاوای شهرداری دو رسالت اصلی هوشمندسازی سازمانی و هوشمندسازی شهری وجود دارد که پایه هر دو موضوع، اطلاعاتی است که به صورت یکپارچه ایجاد و مدیریت شود.

وی افزود: در حوزه هوشمندسازی سازمانی با معضل تعدد سامانه‌ها مواجه بودیم چرا که هر کدام به صورت جزیره‌ای عمل می‌کردو هم اکنون باید این را به یاد داشته باشیم که یکی کردن سامانه‌هایی که بیش از ۲۰ سال هستند که به وجود آمده‌اند یک شبه میسر نیست.

رجاییان اشاره به اینکه حدود ۱۱۰ هزار نام کاربری در سامانه‌های مختلف داشتیم و هر کاربر مجبور بود بین 5-10 نام کاربری داشته باشد، تصریح کرد: هدف ما این است تعداد نام کاربری‌ها به تعداد پرسنل شهرداری برسد.

مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد در خصوص سامانه میز کار یک‌پارچه شهرداری مشهد گفت: میز کار یک‌پارچه یک الزام و نیاز برای شهرداری بود چرا که تا مدتی قبل ۱۴۰ سامانه در شهرداری وجود داشت که تعداد آنها را به ۱۰۸ مورد رساندیم و امروز هم با افتتاح این میز کار بسیاری از سامانه‌ها با یکدیگر تجمیع می‌شوند.

وی با بیان اینکه «امکانات کاربردی هم در این سامانه دیده شده است»، خاطر نشان کرد: در سامانه یک‌پارچه میز کار شهرداری به‌صورت یک‌پارچه احراز هویت انجام می‌شود و همان کد کاربری که برای ویندوز استفاده می‌شود برای تمام سامانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با بیان اینکه اطلاعات شخصی همچون گزارش حضور وغیاب، فیش حقوقی وغیره در سامانه وجود دارد، گفت: فرآیند مدیریت جلسات در سامانه موجود است و دعوت به جلسات و غیره از طریق سامانه می‌تواند انجام شود.یکی دیگر از ویژگی های این سامانه این است که استفاده از این سامانه از امنیت بالایی برخوردار بوده و در بستر تلفن همراه هم امکان استفاده از آن وجود دارد..

وی بزرگترین معضل الان سازمان فاوا را جدا از خود سامانه‌ها، داده‌هایی دانست که به صورت غیرمتمرکز در شهرداری وجود دارد و خاطر نشان کرد: تا پایان تابستان سال جاری داده‌های مالی شهرداری را به صورت کامل و یکپارچه در شهرداری مناطق ایجاد خواهیم کرد.


آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین