امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
۱۰:۰۳
کد خبر: ۴۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
تعداد بازدید: ۱۰۸۲
معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف وامور خیریه خراسان رضوی
معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف خراسان رضوی گفت: ۶ هزار و ۶۶۷ مسجد در استان موقوفه منفعتی می باشد، که اسناد آن در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه کشور به ثبت رسیده است.
 به گزارش مداح نیوز از مشهد مقدس، حجت الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف خراسان رضوی، بیان کرد: مساجد در مجموع وقف محسوب می شوند اما مساجدی که موقوفه منفعتی دارند، اسناد آن در سامانه جامع موقوفات ثبت شده و در این موقوفات، واقفان مسجد ملکی را وقف کرده اند تا عواید آن به ساخت مسجد اختصاص یابد.
 
وی با بیان اینکه ۶ هزار و ۶۶۷ مسجد در استان موقوفه منفعتی می باشد، که اسناد آن در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه کشور به ثبت رسیده، افزود: در عین حال ممکن است مساجد وقف شده ای در استان باشد که هنوز اقدامات مربوط به ثبت آنها در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان انجام نشده باشد.
 
معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف وامور خیریه خراسان رضوی، بیان کرد: این اداره کل متولی ساخت مساجدی است که زمین آن وقف شده یا هزینه های ساخت یک مسجد تامین شده، اما مدیریت مساجد وقفی به لحاظ نرم افزاری و برگزاری برنامه های فرهنگی و رسیدگی به امور آن برعهده مرکز رسیدگی به امور مساجد است.
 
حجت الاسلام ایزدی با اشاره به کمبود مساجد در برخی نقاط استان گفت: لازم است واقفان در نقاط دورافتاده و محروم نسبت به وقف ملک برای ساخت مسجداهتمام کنند که در این راستا مرکز مشاوره وقف در اداره کل اوقاف توصیه های لازم را به خیران نسبت به ساخت مساجد در نقاط کم برخوردار دارد.
 
معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف خراسان رضوی، شمار کل موقوفات ثبت شده خراسان رضوی در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه را ۲۴ هزار و ۲۱۸ موقوفه ذکر کرد.
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین