امروز : سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
۰۶:۱۶
کد خبر: ۴۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱
تعداد بازدید: ۱۲۷۸
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در نشست هم اندیشی با مدیران رسانه‌ها مطرح کرد
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در نشست هم اندیشی با مدیران رسانه های خراسان رضوی، خواستار این شد که رسانه ها در کنار دستگاه قضائی به عنوان حامیان نظام حضور داشته باشند تا دشمن فرصت سواستفاده نداشته باشد.

 به گزارش مداح نیوز از مشهد مقدس، ظهر امروز نشست هم اندیشی مدیران،سردبیران و فعالان رسانه با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی مظفری؛ رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در اداره کل دادگستری خراسان رضوی برگزار شد.

این دیدار که به همت سازمان بسیج رسانه استان خراسان رضوی و باموضوع تعالی تعاملات و بررسی ظرفیت های رسانه ای در تقویت دستگاه قضاییو پاسخگویی مطلوب به مخاطبان برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین مظفری اظهار کرد: ما به لحاظ محدودیت قانونی و اخلاقی به‌ناچار نمی‌توانیم در بعضی موارد قضایی، جزئیات را بروز دهیم چرا که در درجه اول حیثیت افراد دخیل در پرونده به مخاطره می‌افتد.

وی افزود: مسئله دومی که وجود دارد این است که بیان جزئیات می‌تواند اثرات امنیتی داشته باشد، انتظار ما از رسانه‌ها این است که در کنار دستگاه قضائی به‌عنوان حامی و یاور نظام باشند تا دشمن فرصت سوءاستفاده نداشته باشد.

رئیس‌کل دادگستری استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: دستگاه قضائی در بعضی موارد با چالش قانونی مواجه است، مثلا در قانون جدید در بعضی موارد اگر محکمه خودش رای به انتشار حکم بدهد می‌توان آن را منتشر کرد اما در برخی موارد ما شاهد موضوعی هستیم که بیان آن معذوریت اخلاقی دارد و محاکم اجازه نمی‌دهند، در اینجا نه روابط عمومی می‌تواند ورود کند و نه ما.

وی افزود: در زمینه دو پرونده ربایش چند ماه پیش مربوط به دختر بچه 8 ساله و پسر بچه 10 ساله، با رسانه‌ای کردن موضوع و همکاری نیروی انتظامی، کل تحقیقات مقدماتی، بازپرسی، آزمایشات قانونی، اطلاعات و پلیسی در ظرف یک‌هفته به‌صورت فوق‌العاده انجام و منتهی به حکم قصاص در دو پرونده شد.

مظفری ادامه داد: باید در جامعه امنیت اخلاقی حاکم شود اما وقتی جرم اخلاقی صورت می‌گیرد و جامعه از آن مطلع می‌شود این مسئله به امنیت اخلاقی صدمه می‌زند. امید است با اطلاع‌رسانی هرچه بیشتر رسانه‌ها به مردم و مخابره خبر صحیح به آن‌ها سبب افزایش اعتماد هر چه بیشتر مردم به دستگاه قضا شوید زیرا اگر خبر ناصحیح منتقل شود، سبب عدم اعتماد مردم می‌شود.

انتهای پیام/

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین