امروز : جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
۱۷:۱۲
کد خبر: ۴۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
تعداد بازدید: ۱۱۷۱
رئیس کمیته امداد سبزوار مطرح کرد
39 نوعروس مددجوی کمیته امداد سبزوار برای آغاز زندگی مشترک خود نیاز به حمایت نیکوکاران و دستگاه‌های دولتی و خصوصی دارند.
به گزارش مداح نیوز از مشهد مقدس، محمد داورزنی، رئیس کمیته امداد سبزوار گفت: در سه‌ماهه نخست امسال 139 نوعروس در نوبت دریافت کمک‌هزینه ازدواج بودند که با مشارکت تعدادی از نهادها و مراکز خیریه 100 نوعروس راهی خانه بخت شدند و 39 نوعروس همچنان در نوبت دریافت کمک‌هزینه ازدواج هستند.
وی اهدای جهیزیه به 100 نوعروس در سه‌ماهه نخست امسال را تشریح کرد و گفت: جهیزیه اهدایی شامل اقلام ضروری زندگی بود که با مشارکت کمیته امداد، سپاه پاسداران و خیران با تأمین اعتبار کلی 350 میلیون تومان تهیه و توزیع شد.
داورزنی با اشاره به اینکه سال گذشته 306 زوج بااعتبار کلی 510 میلیون تومان کمک‌هزینه ازدواج راهی خانه بخت شدند افزود: 167 نوعروس بااعتبار 344 میلیون تومان، 114 فرزند پسر مددجو با 113 میلیون تومان و 25 مورد ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار با 52 میلیون تومان سال گذشته زندگی مشترک خود را به‌دوراز تجملات و پرهیز از اسراف آغاز کردند.
رئیس کمیته امداد سبزوار اهمیت ترویج فرهنگ ازدواج آسان و پایدار در این نهاد را مورداشاره قرارداد و گفت: کمیته امداد دوره‌های مهارت‌های زندگی در زمینه‌های مختلف حقوقی، دینی، اجتماعی، بهداشتی و فردی در قبل، حین و بعد از ازدواج را به زوج‌های تحت حمایت آموزش می‌دهد و سپس نسبت به اهدای جهیزیه و یا کمک‌هزینه ازدواج اقدام می‌کند.
داورزنی بیان کرد: خدمات دیگر این نهاد به زوج‌های جوان علاوه بر اهدای کمک‌هزینه ازدواج، فراهم کردن بستر اشتغال و ایجاد توانمندی شغلی برای خانواده است.
رئیس کمیته امداد سبزوار حمایت از 26 هزار نفر در قالب 12 هزار خانوار توسط کمیته امداد سبزوار را عنوان کرد.
شایسته ذکر است: شهرستان سبزوار در 240 کیلومتری غرب مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد./
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین