امروز : سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
۱۴:۲۱
کد خبر: ۴۷۶۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۲
تعداد بازدید: ۱۳۱۸
دکتر اسلامی خبر داد؛
دکتر اسلامی از ساماندهی مرکز اهدای خون تخصصی در انتقال خون خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش مداح نیوز از مشهد مقدس به نقل از روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی دکتر اسلامی مدیرکل انتقال خون استان در جلسه ای که در مجمع خیرین سلامت استان با حضور دکتر صداقت مدیرکل گروه برنامه ریزی ، جذب و نگهداری اهداکنندگان سازمان انتقال خون ایران و مسئولین این مجمع برگزار گردید از ساماندهی مراکز تخصصی اهدای خون و ایجاد اینگونه مراکز در سطح استان خبر داد و افزود " با پیگیری هایی که از ماه های قبل انجام شده و دستور دکتر پورفتح اله مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در افتتاح دفتر خیرین انتقال خون استان صورت گرفت مقرر گردید مراکز تخصصی خونگیری در مجمع خیرین سلامت استان راه اندازی گردد . در این جلسه همچنین مقرر گردید ستاد مرکزی انتقال خون ایران تفاهم نامه ای را را آماده نموده و در آینده ای نزدیک شاهد امضای این تفاهم نامه با مجمع خیرین سلامت استان باشیم . دکتر اسلامی با بیان این موضوع که " یکی از باورهای غلط جامعه از ایجاد مشکل برای اهدای خون بانوان بوده و از رسانه‌ها درخواست داریم که اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی لازم را داشته باشند و در حال حاضر میزان مشارکت بانوان در کشور و استان 6 درصد بوده، آن هم در حالیکه 60 درصد مصرف خون را داشته‌اند و میانگین آمار جهانی بانوان اهداکننده هم 40 درصد است که فاصله زیادی با آن داریم.

وی با بیان اینکه در سطح استان خون‌ مورد نیاز 59 بیمارستان و 6 دانشگاه علوم پزشکی خراسان رضوی تامین می‌شود، افزود: با وجود مشکلات موجود نه تنها هیچ مشکلی در امر خون‌رسانی در سطح استان نداشته‌ایم، بلکه به دیگر استان‌های کشور هم خون‌رسانی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه تامین خون و فرآورده‌های خونی یک فوریت پزشکی بوده است، گفت: با کاهش ذخایر خونی تامین نیاز بیماران به این ماده حیاتی با چالش مواجه می‌شود که فقط با افزایش مشارکت‌ها مردم این معضل برطرف خواهد شد. دکتراسلامی خاطرنشان کرد: نیاز به خون همیشگی است و در حال حاضر نیازمند همه گروه‌های خونی هستیم و از داوطلبان ایثارگر اهدای خون درخواست داریم تا اهدای خون را منوط بر مناسبت‌ها نکنند و با مراجعه در طول ایام سال نسبت به این اقدام خداپسندانه اهتمام ورزند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین