امروز : جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
۱۵:۲۸
کد خبر: ۴۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳
تعداد بازدید: ۳۶۶۸
مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف از برگزاری ویژه‌برنامه «خدیجه، مادر امت» در بیش از یک هزار و ۸۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه شاخص کشور همزمان با شب و روز دهمین روز ماه مبارک رمضان خبر داد.
به گزارش سرویس فرهنگی مداح نیوز، حجت‌الاسلام سیدمحمد کاظم موسوی متقی؛ مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با تبیین برنامه‌های طرح ضیافت الهی به برگزاری ویژه‌برنامه‌ای به مناسبت رحلت حضرت خدیجه (س) اشاره کرد و گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با نهادهای فرهنگی و هیأت‌های مذهبی، خواهران ویژه‌ برنامه «خدیجه، مادر امت» به منظور الگوسازی از سیره و شخصیت آن بانوی گرامی اسلام برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف با بیان اینکه حضرت خدیجه (س) پس از گذشت 25 سال زندگی سراسر مهر و گذشت و وفا، در سال دهم هجرت پیامبرخدا را تنها گذاشت و به سوی جهان ابدی پرواز کرد، یادآور شد: پیامبر اکرم (ص) هنگام تدفین وی خود به درون قبر رفتند و با دستان مهربان خود، آن بانوی نمونه اسلام را به خاک سپردند.

موسوی متقی افزود: در ویژه‌ برنامه «خدیجه، مادر امت» با تشکیل ستاد بزرگداشت، دعوت از مردم و مسئولان، خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران، بانوان هر استان و شهرستان و به خصوص مادران و همسران شهدا، بانوان بسیجی، مُبلّغان خواهر برگزار خواهد شد و برای هماهنگی‌های بیشتر نیز جلساتی با جامعه بسیج خواهران، حوزه‌های علمیه به‌خصوص حوزه خواهران، هیات‌های مذهبی، هیئت رزمندگان و نهادهای مردمی و انقلابی به‌صورت جداگانه برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه قاریان برجسته قرآن کریم و همچنین مداحان اهل بیت عصمت و طهارت برای این برنامه در هراستان دعوت شده‌اند، گفت: سخنرانان مطرح کشوری و استانی در این مراسم به تبیین شخصیت، منزلت، جایگاه و نقش حضرت خدیجه (س) و راه الگوپذیری از سیره ایشان خواهند پرداخت.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف ادامه داد: پیش بینی شده است این مراسم شنبه پنجم خردادماه در بیش از یک هزار و 800 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص کشور همزمان با شب و روز دهمین روز ماه مبارک رمضان برگزار شود.

موسوی متقی پذیرایی با افطار ساده از میهمانان، برگزاری مراسم ختم قرآن، ترتیل خوانی، سخنرانی و مدیحه سرایی را از جمله برنامه‌های مراسم بزرگداشت حضرت خدیجه (س) برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در خصوص حضرت خدیجه (س) فرموده‌اند: خدیجه‌ى کبرى (س) بزرگترین حرکت را به‌عنوان یک بانوى کامله و عاقله و بزرگوار انجام داد؛ اول مؤمن به اسلام او بود، بعد هم همه‌ ثروت خود را در راه دعوت اسلام و ترویج اسلام خرج کرد که اگر کمک‌هاى ایشان نبود شاید در حرکت اسلام و پیشرفت اسلام یک اختلال و وقفه‌ عمده‌اى به وجود مى‌آمد.

انتهای پیام/
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین