امروز : جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
۱۱:۵۱
کد خبر: ۴۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
تعداد بازدید: ۳۱۷۸
مدیرعامل ستاد دیه کشو:
مدیرعامل ستاد دیه کشور از آزادی بیش از ۱۰ هزار زندانی غیرعمد در سطح کشور و در سال ۹۶ خبر داد.

 به گزارش سرویس اجتماعی مداح نیوز، سیداسدالله جولایی شامگاه دوشنبه در جشن گلریزان استان قزوین اظهار داشت: براساس ارزیابی‌ها این موضوع مشخص بوده که بسیاری از زندانیان غیرعمد به سبب مهریه‌های بالا روانه زندان شدند.

وی بیان کرد: متاسفانه مهریه‌های نامعقول در جامعه کنونی به موضوعی خانمان‌سوز تبدیل شده و سبب افزایش آمار زندانیان شده است که خانواده‌ها در این زمینه باید از بروز این مشکلات جلوگیری کنند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور تصریح کرد: در راستای کاهش مشکلات مربوط به مهریه باید کارگروهی در این زمینه ایجاد شده و آموزش‌های لازم پیش از ازدواج را انجام داده تا شاهد زندانیان مهریه نباشیم.

جولایی خاطرنشان کرد: سال گذشته 10 هزار و 679 نفر با کمک خیرین آزاد شدند که 10 هزار و 349 نفر آنها مرد و 330 نفر زن بودند.

وی افزودد: در این اقدام 37 درصد شکات از حق خود گذشت کردند و تعداد 20 هزار و 193 نفر از خیرین با اهداء کمک‌های خود به مبلغ 10 میلیارد و 299 میلیون تومان زمینه آزادی زندانیان نیازمند را فراهم کردند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور عنوان کرد: چک‌های برگشتی نیز یکی از عوامل زندان غیرعمد بوده که این مهم نیازمند فرهنگ‌سازی است.

جولایی با اشاره به آثار تربیتی و برکات قرآن و نماز تصریح کرد: متاسفانه در جامعه اسلامی اقداماتی  صدور چک بلامحل، پذیرش مهریه‌های سنگین و تخلف رانندگی و بی توجهی به ایمنی کار و بی احتیاطی در امور رایج شده و مردم دچار مشکلات شده و وارد زندان می‌شوند نشان می‌دهد به احکام دینی و نماز توجه نداریم و از این فرهنگ فاصله گرفته‌اند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین