امروز : شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
۱۳:۴۲
کد خبر: ۴۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
تعداد بازدید: ۱۰۳۰
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد مطرح کرد:
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد گفت: هوشمندسازی صدر اقدامات حمل و نقل بار شهری مشهد است.
 به گزارش سرویس اجتماعی مداح نیوز، حسین مختاری با بیان این مطلب، گفت: سامانه هوشمند حمل و نقل سامانه‌ای است که در آن از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای پیشبرد اهداف حمل و نقلی استفاده می‌گردد. با عملیاتی شدن سامانه‌های هوشمند حمل و نقل، بستر مناسب برای شفاف‌سازی و استانداردسازی قوانین، فرآیندها، روش‌ها، ضوابط و فرم‌های اداری، یکسان‌سازی اطلاعات و جلوگیری از ثبت داده تکراری و حذف یا ادغام فعالیت‌هایی که دارای روند مشابه هستند، حاصل می‌شود که در مجموع باعث توسعه پایدار از طریق کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری می‌گردد.
وی با بیان اینکه استفاده از سامانه‌های هوشمند باعث به وجود آمدن جریان اطلاعاتی شفاف میان شرکت‌ها می‌شود، اظهار کرد: این مدیریت به عنوان متولی حمل و نقل بار در شهر مشهد، به منظور مدیریت، برنامه‌ریزی، ساماندهی و نظارت بر حمل و نقل بار درون شهری و حومه جهت دستیابی به حمل و نقل ایمن، روان، پایدار، پاک و امن بار در شهر مشهد بکارگیری و توسعه سامانه‌های هوشمند را در دستور کار قرار داده است.
هوشمندسازی و کاهش مصرف سوخت
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد در خصوص کارکردهای مهم هوشمندسازی در حمل و نقل بار درون شهری، بیان کرد: مدیریت تردد ناوگان باری در سطح شهر، کاهش مصرف سوخت و زمان سفرهای باری از طریق کاهش سفرهای یک سر خالی حمل بار و حذف تردد ناوگان گردشی و تضمین امنیت و ایمنی حمل و نقل بار در این راستا قابل ذکر است.
مختاری به درجه‌بندی و کیفیت‌سنجی شرکت‌های حمل و نقل بار اشاره کرد و افزود: فراهم کردن بستر اعمال قانون در موضوعات مرتبط با حمل و نقل بار شامل اضافه بار، ابعاد نامتعارف، تخلیه غیرمجاز، سرعت غیرمجاز و غیره و استفاده هم زمان از زیرساخت‌ها و بسترهای موجود هوشمند در زمینه‌های مختلف مرتبط با حمل و نقل بار از دیگر مواردی است هوشمندسازی می‌تواند موثر واقع شود.
وی به کاهش هزینه‌های تعمیرات و نگهداری ناوگان و زیرساخت‌ها از طریق فراهم کردن امکان کنترل دوره‌ای و منظم اشاره کرد و گفت: ایجاد بسترهای صدور مجوزهای زمانی و مکانی، ایجاد سامانه‌های یکپارچه با استاندارد واحد در زمینه خدمات مرتبط با حمل و نقل بار و کاهش دخالت نیروی انسانی در فرآیندها به ویژه فرآیندهای اعمال قانون نیز مورد توجه قرار دارد.
هوشمندسازی و فراهم آمدن امکان تصمیم‌گیری‌های آتی
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد به استفاده از سیاست‌ها و ابزارهای تشویقی جهت ترغیب شرکت‌ها و ناوگان به هوشمندسازی اشاره کرد و گفت: هوشمندسازی امکان تجزیه و تحلیل اطلاعات به منظور بهبود فرآیندها و تصمیم‌گیری‌های آتی را فراهم می‌آورد.
مختاری تحقق این کارکردها را از طریق هوشمندسازی مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل بار، هوشمندسازی شرکت‌های حمل و نقل بار، هوشمندسازی زیرساخت‌های حمل و نقل بار، هوشمندسازی موارد مربوط به رانندگان حمل و نقل بار، هوشمندسازی معابر در خصوص حمل و نقل بار مثل زیرساخت‌های ارتباط ناوگان و معبر، سامانه‌های توزین و هوشمندسازی موارد و فعالیت‌های درون سازمانی شامل صدور مجوزها، بارنامه و غیره از جمله مواردی است که در دستور کار قرار دارد.
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین