امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
۱۸:۴۷
کد خبر: ۴۶۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
تعداد بازدید: ۱۰۵۶
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد:
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد گفت: هویت بخشی و افزایش حس تعلق خاطر به شهر یکی از اولویت های مورد توجه مدیریت شهری است و خوشبختانه نگاه هویت‌بخشی علاوه‌بر مدیریت شهری در سایر بخش‌ها و دستگاه های مختلف نیز شکل گرفته که گواه بر دغدغه‌مندی ایشان است.
به گزارش سرویس اجتماعی مداح نیوز، احسان اصولی در مراسم افتتاح موزه علمی آثار و اسناد مکتوب که به همت آموزش و پرورش برگزار شده بود، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، اظهارکرد: در بدو شروع به کار شورای پنجم و در حوزه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی پژوهشی در سطح شهر انجام شد که یکی از نتایج آن نوعی گسست فرهنگی بین نسل‌ها و عدم همبستگی اجتماعی در درون شهر مشهد را نشان می‌داد.

اصولی با بیان اینکه رشد جمعیت و گسترش جغرافیایی شهر مشهد با سرعت زیادی انجام شده و از همین‌رو در زمینه هویت‌بخشی برای شهروندان و مهاجران آنگونه که باید، اقدامی صورت نگرفته است، گفت: در نتیجه این اقدام، امروز با گسست اجتماعی مواجه هستیم.

وی هویت بخشی و افزایش حس تعلق خاطر به شهر را یکی از اولویت های مورد توجه مدیریت شهری مشهد عنوان کرد و افزود: در این خصوص، خدمات و فعالیت های مختلفی تبیین و بخشی نیز در حال تدوین است؛ یکی از این خدمات، توجه به میراث فرهنگی و میراث گذشتگان در قالب شکل‌گیری مجموعه‌هایی همچون «موزه‌» هاست.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا، اقدام آموزش و پرورش برای برپایی موزه علمی آثار و اسناد مکتوب را نشان از همت بلند ایشان و تلاش های این حوزه دانست و گفت: امروز شاهدیم که خوشبختانه نگاه هویت‌بخشی علاوه‌بر مدیریت شهری در سایر بخش‌ها و دستگاه های مختلف نیز شکل گرفته که گواه بر دغدغه‌مندی ایشان است.

اصولی در ادامه خاطرنشان کرد: در بودجه سالانه و در برنامه سنواتی مدیریت شهری در بخش اعتبارات و رویکردهای حمایتی موضوع هویت بخشی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در اولویت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی دستگاه‌ها همگرایی و هم‌افزایی لازم در بعضی زمینه‌ها را مورد توجه قرار نمی‌دهند و هر سازمان و نهادی مسئله‌ای را از زاویه دید و برداشت خود مورد بررسی و برطرف می‌کنند، اظهارکرد: برطرف شدن مسائل شهر نیازمند تعامل و همکاری بخش های مختلف است و لذا نیازمندیم در فضاها و بزنگاه‌های درستی همه گرد یکدیگر جمع شویم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا گفت: مجموعه مدیریت شهری با بهره‌گیری از بضاعت و سرمایه‌اجتماعی خود که از مردم و مجموعه همشهریان بدست آورده در جهت ایجاد هم‌افزایی و همگرایی میان دستگاه های مختلف تلاش خواهد کرد.

اصولی در بخش پایانی صحبت های خود با تاکید بر لزوم مشخص شدن جایگاه‌ موزه‌ها در مدیریت گردشگری شهرداری و همچنین بهره‌برداری مناسب از نرم‌افزار موبایلی «مشهدی‌شو»، تصریح کرد: مشهد طی روزهای آتی میزبان خیل عظیم مسافران تابستانی است؛ از این ظرفیت باید حداکثر بهره‌برداری را انجام دهیم و از حضور زائران برای رونق به چنین فضاهایی بهره ببریم. 

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین