امروز : جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
۰۰:۵۴
کد خبر: ۴۶۲۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
تعداد بازدید: ۸۶۹
عضو شورای شهر شیراز:
عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در حالی که جامعه جهانی به سمت درآمدهای مبتنی بر IT پیش می‌رود، شهر شیراز در جا زده است.

 به گزارش سرویس اجتماعی مداح نیوز،«مهدی حاجتی» در جمع خبرنگاران و فعالان رسانه ای با اشاره به فعالیت های کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی و املاک شورای شهر شیراز گفت: 8 ماه گذشته دوران پرکاری برای کمیسیون برنامه و بودجه بوده و شورای پنجم پس از استقرار درگیر تصویب لایحه بودجه و تدوین برنامه پنج ساله تویعه شهرداری شیراز شد.

وی ادامه داد: با تمدید دومین برنامه پنج ساله توسعه تلاش کردیم توسعه پهنه شهری بار دیگر بر مسیر منطقی خود بازگردد.

وی از اهالی رسانه خواست آنچه را که ناشی از اجرای برنامه های توسعه قبلی باعث اخلال در زیست شهری شده را به برنامه ریزان توسعه گزارش کنند.

عضو فراکسیون امید شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: موج مهاجرت ها و برخی پدیده ها باعث شد شهرداری را به جهتی ببرند که به سمت درآمد مبتنی بر ساخت و ساز حرکت کند.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: شورای پنجم در اوج اشباع ساخت و ساز و رکود بازار مسکن، شهر را تحویل گرفته و در حالی که مطالبات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی هم دراوج قرار دارد.

وی از تدوین طرح مطالعات جامع اقتصادی شهر شیراز خبر داد و افزود: با تأیید و تصویب نهایی این طرح شهرداری شیراز به سمت اقتصاد سبز و پایدار حرکت خواهد کرد.

حاجتی خاطر نشان کرد: با تصویب این طرح شهرداری در سال های آینده به سمت آینده فروشی حرکت نخواهد کرد و به جای آن بسیاری از رویدادهای ملی و بین المللی و حتی محلی را میزبانی می کند و همه نهادها و دستگاه هایی که از میزبانی این رویدادها منتفع می شوند، سهم خود را به شهرداری پرداخت می کنند.

وی افزود: هم اکنون در حال بومی سازی رویدادهایی هستیم که امکان برگزاری آن در شیراز وجود دارد و تعارضات فرهنگی و مذهبی با موجودیت شیراز نداشته باشد.

حاجتی معتقد است شیراز به دلیل خصلت های فرهنگی و تاریخی خود می تواند به کمک میزبانی رویدادهای ملی و بین المللی تولید  ثروت کرده و از این تولید ثروت، شهرداری سهم خود را برداشت کند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز فناوری اطلاعات و ارتباطات را یکی از مهمترین زمینه های توسعه شهر شیراز دانست و گفت: یک بار به انقلاب صنعتی دیر رسیدیم و یک بار هم ظاهراً قرار است به صنعت IT دیر برسیم.

وی با بیان اینکه استعداد های شیراز در حوزه IT نادیده گرفته شده است، اضافه کرد: در حالی که جامعه جهانی به سمت درآمدهای مبتنی بر IT پیش می رود، شیراز در جا زده است.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز در پاسخ به سوالی درباره اصلاحیه بودجه 96 گفت: این اصلاحیه درخصوص کسری بودجه صورت گرفت این در حالیست 2800 میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه تمام  در شیراز کلنگ خورده و شوهای تبلیغاتی آن را برگزار کردند بنابراین امکان متوقف کردن پروژه های عمرانی وجود نداشت.

حاجتی ابراز کرد: در این مقطع که دولت و شوراها از لحاظ طیف سیاسی یک دست شده اند، از دولت برای پرداخت معوقات شهرداری ها، قول گرفته ایم.

وی اظهار کرد: دولت قصد دارد مطالبات شهرداری ها که 11 سال عقب مانده است، پرداخت کند.

عضو فراکسیون امید شورای اسلامی شهر شیراز در بخش دیگری از این نشست خبری به موضوع تخریب باغات اشاره کرد و گفت: شفافیت در موضوع حفظ باغات شیراز را به جد دنبال می کنیم در سال های اخیر برخی افراد ذی نفوذ مجوزهای قانونی را به شیوه های غیرقانونی اخذ کرده و به تخریب باغات دامن زده اند.

وی ادامه داد: برای بار سوم دستور توقف ساخت و ساز را در باغات شیراز از دادستانی اخذ کردیم تا به دنبال ساز و کاری برای مقابله قانونی با تخریب باغات باشیم.

وی از طرح پیشنهادی برای راه اندازی کمیته حفظ باغات با مأموریت 3 ماهه خبر داد و گفت: باید تمام زیرساخت ها و ضوابط ساخت و ساز در باغات در راستای حفظ و صیانت از باغات را فراهم کنیم.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین