امروز : پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
۱۰:۲۹
کد خبر: ۴۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷
تعداد بازدید: ۹۴۸
مسکن، اشتغال و زیارت؛
فعالیت و اقدامات کمیته امداد خراسان رضوی در سال ۹۷ برای قشر مددجو در سه حوزه تأمین مسکن، اشتغال و زیارت است.
به گزارش سرویس اجتماعی مداح نیوز، حبیب‌الله آسوده، مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اعلام اینکه خانه‌دار شدن و کمک به تأمین مسکن مددجویان نقش مؤثری در توانمند شدن خانواده‌ها دارد گفت: در سال گذشته بیش از هزار واحد مسکونی به مددجویان تحویل داده شد که امیدواریم این رقم در سال ۹۷ دو برابر شود.

وی به واگذاری مسکن مهر فاقد متقاضی به مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و افزود: با مذاکرات صورت گرفته و بررسی‌های انجام‌شده و با توجه به درخواست خانوارهای فاقد مسکن، در سال‌های ۹۷ و ۹۸ بیش از هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی در سطح استان شناسایی و به مددجویان تحت حمایت اعطا می‌شود.
آسوده با اعلام اینکه اکنون ۳۰ هزار مددجوی کمیته امداد فاقد مسکن مناسب در خراسان رضوی تحت حمایت هستند بیان کرد: با توجه به روند فعلی آمار تحویل واحدهای مسکونی به مددجویان، ۳۰ سال طول می‌کشد تا تمامی مدد جویان صاحب مسکن شوند.
وی ادامه داد: اگر خیران، نهادها و مؤسسه‌ها در زمینه تأمین مسکن، به کمیته امداد کمک و مشارکت همه‌جانبه داشته باشند و ۱۰۰ درصد بودجه نیز اختصاص یابد، امیدواریم در مدت ۱۵ سال تمامی مددجویان استان صاحب‌خانه می‌شوند.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی ضمن اعلام آمادگی کمیته امداد در کمک به خانه‌سازی و مسکن مددجویان عنوان کرد: به دنبال آن هستیم که با مشارکت مردم مشکل فقر در جامعه حل شود که با ورود به بحث مسکن، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و معیشتی خانواده مرتفع می‌شود.
آسوده اولویت دیگر این نهاد در سال جاری را اشتغال‌زایی بیان کرد و گفت: سال ۹۶ در حوزه اشتغال بیش از ۱۰ هزار طرح در سطح استان بااعتبار ۱۷۴ میلیارد تومان اجرا شد که با اجرای این طرح‌ها ۱۰ هزار ۵۰۰ اشتغال مستقیم و ۱۲ هزار فرصت شغلی غیرمستقیم توسط این نهاد ایجادشده است.
وی با اشاره به تفاهم‌نامه میان استانداری خراسان رضوی و رئیس کمیته امداد کشور که هم‌زمان با سفر اخیر رئیس‌جمهور به مشهد مقدس امضا شد، خاطرنشان کرد: در قالب این تفاهم‌نامه علاوه بر ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه اشتغال این نهاد در استان، ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز از محل تبصره ۱۶ و به‌منظور اشتغال روستایی از محل صندوق توسعه ملی اختصاص می‌یابد.
آسوده اضافه کرد: با واگذاری اعتبار اشتغال روستایی از محل صندوق توسعه ملی به کمیته امداد ۱۵ هزار مورد تسهیلات روستایی به استان اختصاص می‌یابد که در صورت عملی شدن این موضوع به‌طور میانگین ۲۵ هزار شغل در استان ایجاد خواهد شد.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به اینکه در بحث کمک‌های مردمی سال ۹۶ بیش از ۴۵ درصد رشد را نسبت سال ۹۵ داشتیم افزود: در سال ۹۷ بر الکترونیکی کردن صدقات و کمک‌های مردمی تأکیدداریم تا شاهد سرقت و سودجویی سارقان نباشیم که به این منظور تغییراتی در صندوق‌ها ایجاد شد و از مردم هم می‌خواهیم در پرداخت صدقات و کمک‌های نقدی خود به‌صورت الکترونیکی، همکاری و مشارکت کنند تا ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌ها از آسیب‌های آن کاسته شده و کمک‌ها سریع‌تر به دست نیازمندان برسد.
آسوده در بخش پایانی مطالب خود اجرای طرح زیارت برای زائران مددجو و نیازمند توسط این نهاد را با همکاری آستان قدس رضوی بیان کرد و یادآور شد: سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار زائر با همکاری آستان قدس رضوی به پابوسی امام رضا (ع) مشرف شدند که جمع زیادی از آن‌ها زائر اولی بودند و امسال هم این برنامه‌ها باکیفیت و جدیت بیشتری اجرا می‌شود.

انتهای پیام

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین