امروز : پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
۱۶:۲۱
کد خبر: ۴۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱
تعداد بازدید: ۱۱۱۹۵
مدیرعامل موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی خبر داد؛
مدیرعامل موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی از برپایی پاتوق های سرود در 40 نقطه شهر مقدس مشهد به مناسبت آغاز سال جدید در جهت خدمت رسانی به زائران و مجاوران حضرت رضا علیه السلام به همت آستان قدس رضوی خبر داد.

به­گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛ محمد علی چمی گو در گفت وگویی اظهار کرد: به مناسبت آغاز سال جدید، موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی ویژه برنامه های بسیاری را برای زائران و مجاوران حضرت رضا علیه السلام در نظر گرفته است.

وی افزود: یکی از برنامه های این موسسه به مناسبت سال جدید، دعوت از 10 گروه سرود از استان های مختلف کشور به جهت اجرای برنامه های سرود در حرم مطهر رضوی، جاده های منتهی به شهر مقدس مشهد و نقاطی در سطح شهر مشهد و اطراف حرم مطهر می باشد.

مدیرعامل موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی گفت: این 10 گروه سرود که شامل 200 نفر می باشد با گویش های مختلف و لباس های محلی به اجرای برنامه می پردازند که این افراد از استان هایی همچون چهار محال و بختیاری، زنجان، مازندران، تبریز، خوزستان ، اصفهان به مشهد سفر کرده اند.

چمی گو خاطر نشان کرد: این گروه‌ها نیز که با عنوان « آوای رضوان» شناخته می شوند به سه زبان فارسی، عربی و ترکی به اجرای سرود برای زائران و مجاوران حضرت رضا علیه السلام می پردازند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر 200 نفری که از 10 استان کشور در مشهد اجرای برنامه دارند نیز 100 نفر از نوجوانان مشهدی در 20 پاتوق شهر مقدس مشهد به اجرای برنامه می پردازند، تصریح کرد: بنابر برنامه ریزی های انجام شده از 28 اسفندماه تا 13 فروردین ماه سال جاری ، هر شب پنج گروه 10 نفره در 20 نقطه شهر مقدس مشهد به اجرای برنامه با موضوع حضرت رضا علیه السلام می پردازند.

مدیرعامل موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی بیان کرد: همزمان با ولادت امام جواد علیه السلام و آغاز موج بازگشت زائران حضرت رضا علیه السلام به شهرهای خود، این گروه های سرود در مسیرهایی همجون دامغان، رباط سفید و بردسکن مستقر خواهند شد.

منبع: ستاد خبری برنامه های نوروزی سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین