امروز : پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
۲۲:۵۲
کد خبر: ۴۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
تعداد بازدید: ۲۳۳۵
رحمانی فضلی در جلسه شورای اجتماعی خبر داد؛
انگیزه بسیار بالایی بین دستگاه های عضو شورای اجتماعی کشور وجود دارد و با تلاش ها و برنامه هایی که تا کنون اجرا شده رو به جلو بوده است اما بحد مطلوب نبوده و باید بیش از گذشته تلاش کنیم.
یکصدمین جلسه شورای اجتماعی کشور ظهر امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه به ریاست عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و جانشین رئیس شورای اجتماعی کشور در محل این وزارتخانه برگزار شد.

رحمانی فضلی در ابتدای این جلسه با اشاره به گزارش سازمان زندان ها در خصوص اقدامات تامینی و تربیتی اظهارداشت: یکی از فضاهای مناسب جهت توانمندسازی و آموزش و آگاهی بخشی زندانیان محل نگه داری آنها یعنی زندان هاست که باید با توجه به ویژگی افراد نسبت به آموزش آنها به خصوص توانمندسازی شان برای فراگرفتن حرفه های تخصصی اقدامات بیشتری انجام بگیرد و در این خصوص دستگاه های مرتبط از جمله سازمان فنی و حرفه ای باید همکاری افزون تری را داشته باشد.

وی با اشاره به سخنان رئیس سازمان زندان ها درباره آموزش ۱۴۰ حرفه در زندان های کشور به زندانیان تصریح کرد: سازمان امور اجتماعی در کارگروهی میزان تاثیرپذیری و روند آموزش ها در زندان ها را بررسی و پیشنهادات خود را جهت کاربردی تر کردن اینگونه اقدامات ارائه کند.

وزیر کشور از دستگاه های مسئول خواست از خانواده های زندانیان متاهل حمایت های جدی تری در قالب توانمندسازی، ایجاد اشتغال و پرداخت تسهیلات انجام بگیرد. همچنین شورای اجتماعی کشوری طرحی بدین منظور جهت همکاری شهرداری ها، استانداران و سایر دستگاه ها تهیه و ارائه کند.

رحمانی فضلی در ادامه این جلسه پس از ارائه گزارش ناجا از اقدامات صورت گرفته در حوزه آسیب های اجتماعی گفت: در محل های ثابتی که شاهد مزاحمت هایی برای نوامیس مردم هستیم ناجا با اقدامات فنی خودروهایی که به طور مشخص و با هدف ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم اقدام می کنند شناسایی و اقدامات مناسب قانونی با آنها انجام شود.

وی بر ضرورت افزایش آگاهی بخشی در زمینه عوارض ناشی از مصرف مواد مخدر صنعتی تاکید کرد و افزود: صداوسیما با اختصاص برنامه های ویژه و مناسب نسبت به آگاهی بخشی مردم نسبت به عوارض مصرف مواد مخدر صنعتی اقدامات جدی تری انجام دهد زیرا بر اساس آمارها سالانه ۳ هزار نفر بر اثر استفاده از مواد مخدر صنعتی فوت می کنند که با اطلاع رسانی دقیق در حوزه می توان پیشگیری های بیشتری داشته باشیم.

وزیر کشور پس از گزارش سازمان ثبت احوال از آخرین وضعیت آمار طلاق و ازدواج در کشور اظهارداشت: صداوسیما نسبت به اختصاص برنامه ویژه ای برای اطلاع رسانی دقیق از وضعیت آماری ازدواج و طلاق با حضور کارشناسان سازمان ثبت احوال اقدام کند.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: گزارش کاملی از اقدامات انجام شده در حوزه آسیب های اجتماعی در جلسه ماه جاری در حضور رهبر انقلاب ارائه خواهیم کرد.

وی افزود: به همت رهبر انقلاب و تاکیدات رئیس جمهوری شورای اجتماعی کشور در مسیر مناسب و صحیحی قرار گرفته و به درک درستی از موضوعات آسیب های اجتماعی رسیده است.

وزیر کشور یادآور شد: انگیزه بسیار بالایی بین دستگاه های عضو شورای اجتماعی کشور وجود دارد و با تلاش ها و برنامه هایی که تا کنون اجرا شده رو به جلو بوده است اما بحد مطلوب نبوده و باید بیش از گذشته تلاش کنیم.

رحمانی فضلی گفت: انتظار است بر اساس تقسیم کار ملی که وجود دارد هر دستگاهی که مسئول بررسی و انجام اقدامات لازم در موضوع آسیب های اجتماعی بوده نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشد.

وی خاطرنشان کرد: شورای اجتماعی کشور گزارش کاملی از این تقسیم کار ملی آماده کند تا در جلسه ماه جاری در حضور رهبرانقلاب آن را ارائه کنیم.

گفتنی است در این جلسه، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، دادستان عمومی و انقلاب تهران، رئیس تبلیغات اسلامی، معاون اجتماعی ناجا، معاون اجتماعی وزارت بهداشت، معاون تربیتی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، رئیس سازمان زندان ها و نمایندگانی از سایر دستگاه های عضو شورای اجتماعی کشور حضور داشتند.

منبع: مهر
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین