امروز : جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
۰۳:۴۴
کد خبر: ۴۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱
تعداد بازدید: ۱۱۰۶
در راستای حمایت از کالای ایرانی؛
شرکت افزون پلاست با تجربه ۵۰ ساله و با دارا بودن بیش از هزار نوع قالب قادر به تولید انواع ظروف خانگی و آشپزخانه، گالن‌های صنعتی یک تا ۸۰ لیتری، انواع سطل‌های روغن و ملزومات آن است
 به­گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛ مهندس عبدالرضا مقصودی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت افزون پلاست در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» اظهار داشت: این شعار مهم زمانی محقق خواهد شد که مسؤولان و متولیان امر در مسیر حمایت جدی از تولیدکننده ایرانی باشند.

وی ادامه داد: شرکت افزون پلاست که به همت حاج عزیزالله مقصودی پدر بنده بنیانگذاری شد و تمام اعضای خانواده در مسیر توسعه آن نقش مهم بر عهده داشتند، امروز به مرحله‌ای رسیده که جزو معدود کارخانجات فعال و موفق در صنعت پلاستیک شناخته می‌شود، با این حال با مشکلاتی از قبیل سرمایه‌ در گردش مواجه هستیم که همین امر موجب شده تا با ۳۰ درصد ظرفیت کارخانه کار کنیم.

مقصودی با اشاره به این‌که محصولات تولیدی افزون پلاست مطابق با استانداردهای روز بین المللی است، افزود: هم اکنون طرف قرارداد با برترین شرکت های نفتی داخلی و خارجی هستیم و توانسته‌ایم رضایت خاطر مشتریان خود را جلب کنیم.

مدیرعامل کارخانه افزون پلاست با بیان این‌که این واحد تولیدی در گذشته بارها به عنوان صادرکننده نمونه کشور معرفی شده است، تصریح کرد: امروز حدود ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم در این کارخانه مشغول هستند که اگر مشکلات مالی برطرف شود، این میزان به دو برابر افزایش خواهد یافت.

وی با بیان این‌که شرکت افزون پلاست با تجربه ۵۰ ساله و با دارا بودن بیش از هزار نوع قالب قادر به تولید انواع ظروف خانگی و آشپزخانه، گالن‌های صنعتی یک تا ۸۰ لیتری، انواع سطل‌های روغن و ملزومات آن است، گفت: ارزش ریالی هر ۳۰ کیلو محصول تولیدی این کارخانه برابر با ارزش یک بشکه نفت است، با این حال شاهد بی‌مهری دستگاه‌های مسؤول در حمایت از تولیدکنندگان داخلی هستیم.

مقصودی با اشاره به این‌که سیاست‌های انقباضی دولت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را فراری خواهد داد، افزود: متأسفانه دولت بیشتر خود را علاقه‌مند به خام‌فروشی نفت نشان می دهد، چراکه تولیدکننده ایرانی برای تهیه مواد اولیه از پتروشیمی با مشکلات متعددی روبه‌روست.

مدیرعامل کارخانه افزون پلاست ادامه داد: تولیدکنندگان ترک و چین به راحتی از پتروشیمی کشورمان خرید می کنند، اما تولیدکننده ایرانی به دلیل مشکلات سرمایه در گردش و نقدینگی در تهیه مواد اولیه با مشکل روبه‌رو هستند، همین مسائل خلاقیت و انگیزه تولیدکننده را کور می کند.

وی با تأکید بر این‌که رفع موانع تولید با شعار محقق نمی شود، گفت: عدم شایسته‌سالاری، بی‌تدبیری و نظام غلط بانکی موجب شده تا تولیدکننده ایرانی برای فعالیت همواره با چالش‌های متعدد مواجه شود، کالای ایرانی زمانی حمایت می شود که دولت ناظر باشد، نه اینکه خود رقیب تولیدکننده بخش خصوصی باشد.

مقصودی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از حمایت‌های ویژه مدیرعامل محترم و هیأت مدیره ارجمند شرکت نفت سپاهان گفت: مدیریت شرکت نفت سپاهان با درک صحیح از وضعیت موجود، در کنار پیمانکاران خود بوده و تمام تلاش خود را برای حمایت از تولیدکننده ایرانی داشته است.

وی ادامه داد: جا دارد از مدیرعامل اسبق شرکت آریا سولار و مدیرعامل کنونی ایندامین سایپا و سایر همکاران در شرکت نفت سپاهان نیز نهایت تشکر را داشته باشیم که طی سال‌های اخیر نهایت تعامل و حمایت را از شرکت افزون پلاست داشته اند. همچنین از مدیران عامل اسبق شرکت نفت سپاهان تشکر داریم.

مدیرعامل کارخانه افزون پلاست یادآور شد: مدیرعامل شرکت نفت پارس، معاونت بازرگانی و همکاران ایشان نیز یار و یاور شرکت بوده‌اند تا طرح های توسعه روز به روز به مرحله عملیاتی شدن نزدیک شود.

وی در پایان از تلاش‌ها و پیگیری‌های مسؤولان شهر کاشان به ویژه مهندس ساداتی نژاد نماینده محترم مردم شریف کاشان در مجلس شورای اسلامی نیز تشکر و قدردانی کرد.
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین