امروز : جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
۱۶:۱۰
کد خبر: ۴۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
تعداد بازدید: ۱۵۷۶
اتفاقات ناگوار اخیر در حوزه ی محیط زیست
از حمله خونین شکارچیان متخلف به یک محیط بان در کوه سفید لرستان یکی دو روز نگذشته، از خوزستان و پارک ملی دز در این دیار خبر می‌رسد که سه محیط بان هنگام گشت زنی با شماری از متخلفان مواجه شده و پیش از آنکه موفق به کاری شوند، زیر آتش ایشان قرار گرفته و مجروح شدند.
متاسفانه شکار شدن محیط بانان در کشورمان اتفاق تازه‌ای نیست، اما ساعاتی پیش اتفاقی در خوزستان رقم خورد که فارغ از دردناک بودن، به نوعی عجیب و متفاوت است؛ آتش گشودن متخلفانی که نه شکارچی، که صیاد بودند!

به­گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛ از حمله خونین شکارچیان متخلف به یک محیط بان در کوه سفید لرستان یکی دو روز نگذشته، از خوزستان و پارک ملی دز در این دیار خبر می‌رسد که سه محیط بان هنگام گشت زنی با شماری از متخلفان مواجه شده و پیش از آنکه موفق به کاری شوند، زیر آتش ایشان قرار گرفته و مجروح شدند.

ماجرا از این قرار بوده که صبح امروز (نخستین روز اردیبهشت ماه) سه نفر از محیط‌بانان پارک ملی دز در حال گشت‌زنی در پارک ملی دز بودند که با دو قایق متخلفان صید ماهی مواجه شدند. قایق‌هایی که سرنشینان آن چهار فرد مسلح بودند و به محض مشاهده محیط‌بان به سمت آن‌ها آتش گشودند.

شلیک‌های پیاپی با اسلحه جنگی که منجر به مجروح شدن هر سه محیط‌بانان از جمله رئیس پارک ملی دز شد. رضا قبانچی، مهدی قاسمی و مرتضی تفاخ، محیط بانانی که به بیمارستان نظام مافی شوش منتقل شدند و در آنجا تحت مراقبت و مداوا قرار دارند.
 
صیادان متخلف سه محیط بان را به ضرب گلوله شکار کردند!

آن گونه که فرهاد قلی‌نژاد، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول خبر داده، حال دو تن از محیط بانان مجروح، مساعد است، اما نفر سوم آسیب بیشتری دیده و تحت درمان قرار دارد. این در حالی است که توضیحاتی درباره صیادان متخلف داده نشده و معلوم نیست چه صید و به چه میزانی در حال انجام بوده که متخلفان ترجیح داده‌اند اسلحه جنگی را به سمت محیط بانان نشانه رفته و بر ایشان آتش بگشایند.

رویدادی شوم که ظاهرا مسئولان محیط زیست استان ترجیح داده‌اند جز تایید کلیت وقوع آن و شرح حال مختصری از مجروحان، توضیحی درباره آن ارائه ندهند. اتفاقی عجیب، پرابهام و البته بی‌سابقه که نشان می‌دهد متخلفان جز برای فرار از جریمه‌های چند میلیونی شکار غیرقانونی گونه‌های حیات وحش، دلایل دیگری هم برای تهدید جان محیط بانان و حمله به ایشان دارند. شلیک به سمت محیط بانان برای صید غیرقانونی گونه‌های آبزی که امیدواریم در سایه تدابیر مسئولان، آخرین نمونه آن را شاهد باشیم!
منبع: تابناک
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین