امروز : جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
۱۲:۲۶
کد خبر: ۴۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
تعداد بازدید: ۳۵۷۲
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش :
نوید ادهم گفت: با توجه به استقرار نظام جدید آموزشی (سیستم 3 - 3 -6)، دوره پیش دانشگاهی از سال تحصیلی 98-97 حذف می شود.
به­گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛ مهدی نوید ادهم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا اظهار داشت: پیش دانشگاهی، یک دوره متعلق به نظام آموزشی گذشته است که در آن زمان ساختار نظام آموزشی شامل پنج سال دوره ابتدایی، سه سال راهنمایی، سه سال دبیرستان و یک سال پیش دانشگاهی بود.
وی ادامه داد: در ترکیب نظام آموزشی جدید، این ساختار به هم خورد و اکنون شامل 2 دوره ابتدایی و متوسطه است به این نحو که هر یک از این دوره های تحصیلی به 2 دوره سه ساله تقسیم می شود.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش یادآور شد: ساختار (3- 3 - 6) که از سال تحصیلی 91 - 90 و با استقرار پایه ششم آغاز شده است اکنون دانش آموزان پایه یازدهم را داریم و سال آینده (98 - 97) با استقرار پایه دوازدهم، دوره پیش دانشگاهی از نظام آموزشی حذف خواهد شد.
نوید ادهم اضافه کرد: در مدت دو سال باقیمانده از نظام آموزشی قبلی، وزارت آموزش و پرورش تصمیم گرفته به دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی در کنار دانش آموزان دوره متوسطه دوم ارائه خدمات کند و با خارج شدن این گروه از دانش آموزان از مدارس، دوره آموزشی 12 سال و بدون دوره پیش دانشگاهی ادامه می یابد.
وی یادآور شد: دانش آموزانی که بر اساس نظام آموزشی قبلی باید دوره پیش دانشگاهی را بگذرانند در صورت قبول نشدن در امتحانات نگران نباشند زیرا بر اساس مدل تطبیق و جدولی که در این رابطه توسط کارشناسان طراحی شده، درس هایی که نمره قبولی نگرفته اند با دیگر درس ها مطابقت داده می شود تا زیانی به این دسته از دانش آموزان نرسد.

منبع: ایرنا
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین