امروز : پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
۱۹:۰۲
کد خبر: ۴۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
تعداد بازدید: ۳۷۴۰
در تعرفه‌ها باید تجدیدنظر شود
وزیر بهداشت با بیان اینکه در سال ۹۵ باید زمینه‌های لازم به منظور ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بخش بهداشت و درمان بیش از گذشته فراهم شود، گفت: تغییر ساختار وزارت بهداشت در دستور کار سال ۹۵ خواهد بود.
به­ گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛ محمد حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، در رابطه با مهمترین اقدام وزارتخانه مطبع خود در سال 94 اظهارداشت: خوشبختانه با تدابیری که اندیشیده شد ما توانستیم در سال جاری 24 میلیون نفر را زیر پوشش خدمات بهداشتی قرار دهیم که از این تعداد 11 میلیون نفر متعلق به حاشیه شهرها و مابقی آن شامل روستائیان می‌شود یعنی به ازای هر 3 هزار نفر یک نفر مراقب سلامت در نظر گرفتیم و به ازای هر 12 هزار و 500 نفر یک پایگاه بهداشتی قرار دادیم و به ازای هر 45 تا 50 هزار نفر هم یک مرکز جامع خدمات سلامت در نظر گرفتیم که این امکانات در سال آتی برای کل کشور گسترش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: اجرای این طرح حلقه‌های دیگری هم دارد که باید در سال 95 آنها را در دستور کار قرار دهیم و امیدواریم در سال آینده منابع عمومی کشور و تصمیمات مجلس دهم کمک کند تا سایر طرح‌های دیگر عملیاتی شود بخصوص در حوزه دندانپزشکی و ناباروری و بیماران خاص و ... باید کارهای زیادی صورت بگیرد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: همچنین ساختار وزارت بهداشت حتماً باید تغییر یابد و دولت و مجلس باید کمک کنند که خدمات در این حوزه هزینه تمام‌شده‌اش پرداخت شود یعنی در تعرفه‌ها تجدید نظر کند تا بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بخش بهداشت و درمان بیش از گذشته ترغیب شود و وزارت بهداشت باید تصدی‌گری خود را کاهش دهد و صرفا خرید راهبردی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: انشاالله برای سال آینده در حوزه آموزش و پژوهش باید اقدامات بیشتری صورت بگیرد و این مسئله در دستور کار ما خواهد بود و ما باید وقت بیشتری برای موضوع آموزش بگذاریم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه نقش سایر دستگاه‌های اجرایی و نهادها در تحقق طرح‌های بهداشت و سلامت موثر است، گفت: انشاالله در سال آتی بتوانیم مشارکت بیشتری از دستگاه‌های اجرایی و نهادها را در اجرای دقیق برنامه‌ها مربوط به طرح‌های بهداشت و درمان شاهد باشیم.

منبع: فارس
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین