امروز : جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
۰۲:۵۲
کد خبر: ۴۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴
تعداد بازدید: ۲۲۴۵
گزارش خبری از جبهه ی مهمی به نام لاذقیه
پیروزی‌های پیاپی ارتش و نیروهای مردمی سوریه در حومه لاذقیه که باندهای تروریستی تکفیری را غافلگیر کرد، موجی از رعب و وحشت و ناامیدی و سرخوردگی در میان آنها و حامیانشان به وجود آورده است.
به­گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛ پیشروی نیروهای ارتش سوریه در جبهه حومه شمالی لاذقیه همچنان ادامه دارد به طوری که پیروزی‌های پیاپی ارتش سوریه، ضربات کوبنده و دردناکی بر پیکره بی‌رمق گروهک‌های تروریستی تکفیری مزدور وارد کرده و صفحات وابسته به تکفیری‌ها در شبکه‌های ارتباط اجتماعی به خوبی عمق سرخوردگی و آشفتگی آنها در پی شکست‌های پیاپی در برابر ارتش و نیروهای مردمی سوریه را نشان می‌دهد.

سانا به نقل از یک منبع سوری گزارش داده بود که نیروهای ارتش با همکاری نیروهای دفاع مردمی، امنیت و ثبات را به روستای مزین، رویسه کرم البرج و جبل الروس در حومه شمالی لاذقیه بازگردند. این موفقیت پس از بیرون راندن گروه‌های تروریستی و کشته و زخمی شدن شماری از تروریست‌ها به دست آمد.

به گفته منابع سوری، آزادسازی حومه لاذقیه از لوث گروه‌های تروریستی تکفیری، بسترساز بازپس‌گیری ادلب از تروریست‌ها است. پیش از آغاز درگیری‌ها در حومه شمالی لاذقیه، گروه‌های تروریستی تکفیری بر حدود 18 درصد استان لاذقیه سیطره داشتند، اما در حال حاضر این میزان از 9 درصد فراتر نمی‌رود، این نبردها ارتباط نزدیکی با تغییرات سیاسی دارد به طوری که تروریست‌ها فعال در این مناطق از حمایت گسترده ترکیه برخوردار بودند و زیر چتر این کشور فعالیت می‌کردند، اما اکنون این چتر حمایتی در هم شکسته است.

بدیهی است آنچه اخیرا و به طور مشخص در جبهه‌های کوه‌های الترکمان و الاکراد رخ داد، تشدید حملات روسیه به مواضع تروریست‌ها پس از اقدام ترکیه در سرنگون کردن جنگنده روسی بود به طوری که روسیه عزم خود را جزم کرد تا با افزایش عملیات هوایی علیه تروریست‌ها در کنار رقیب بزرگ ترکیه یعنی سوریه از این اقدام ترکیه  انتقام بگیرد، ترکیه از 30 سپتامبر 2015 (چهارشنبه هشتم مهر 94)عملیات خود علیه گروه تروریستی داعش را در جبهه‌‌های مختلف سوریه آغاز کرده است.

نکته قابل توجه درباره صحنه میدانی این است که طی روزهای اخیر ارتش سوریه جنگ شدیدی را علیه گروه‌های تروریستی آغاز کرده است که ساختار گروه‌های تروریستی را تا حد زیادی متلاشی کرده است به طوری که ارتش توانست شهرک ربیعه را پس از درگیری‌های شدید با گروه‌های تروریستی آزاد کند، در این درگیری‌ها بیش از 300 تروریست کشته و یا زخمی شدند و بقیه به سمت خاک ترکیه گریختند.

منابع میدانی درباره عملیات اخیر ارتش سوریه که طی سه روز اخیر آغاز و به آزادسازی شهرک ربیعه منحر شد، درباره گام‌ها و مراحلی که منجر به پاکسازی این شهرک شد، گفتند این عملیات از جبل الحاره با هدف رسیدن به السکریه آغاز شد که طی آن نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان با پوشش هوایی جنگنده‌های روسی سوری،‌دست به حملات غافلگیرکننده زدند که گروه‌های تروریستی را مجبور کرد تا خواستار کمک فوری از سمت ترکیه شوند،‌البته به این درخواست آنها پاسخ مثبت داده شود و شمار زیادی تروریست به همراه جنگ افزارهای خود از جمله موشک‌های ضد زره و انواع مهمات به این مناطق ارسال شدند که در پی آن درگیری شدیدی میان ارتش و تروریست‌های اعزامی از سمت ترکیه رخ داد.

نیروهای ارتش سوریه به پیشروی خود ادامه دادند و محور دوم را از سمت الغنیمیه به سمت خان الجوز تا برادون و سد برادون گشودند.
از محور سوم هم یک یگان از نیروهای ارتش سوریه، عملیات خود را از جبل الکبیر به سمت القنطره، بیت شروق و الخضرا آغاز کردند تا با گروه‌ پشتیبان خود از محور چهارم که از سمت السرایا به سمت بیت عوان و از الرحملیه پیشروی می‌کردند، دیدار کنند، این عملیات به آزادسازی بیت عوان منجر شد و پس از آن نیروهای ارتش‌،مسیر حرکت خود را به سمت التفاحیه ادامه دادند و عملیات که هدف از آن پاکسازی اطراف ربیعه بود، تکمیل شد.

عملیات ارتش سوریه در چهار محور با دقت اجرا شد به طوری که این نیروها از سمت السکریه به سمت طوروس پیشروی و جبهه مقابل التفاحیه را به سمت بیت عرب باز کردند که پس از این جبهه‌ها،‌نیروهای ارتش سوریه که به چهار بخش در چهار جبهه تقسیم شده بودند،‌در هدف اصلی یعنی شهرک ربیعه به هم رسیدند تا با پاکسازی این منطقه، بزرگترین و سخت‌ترین دژ گروه‌های تروریستی در جبل  الترکمان به کنترل کامل ارتش سوریه درآید.

این عملیات همان‌طور که برنامه‌ریزی شده بود، با دقت و با توجه به ماهیت جغرافیایی و شرایط نامساعد آب و هوایی و هوای سرد منطقه انجام شد و پیش از انجام حملات هوایی دقیق روسیه، مخفیگاه‌‌ها و استحکامات اصلی گروه‌های تروریستی شناسایی شد.

عمق سرخوردگی و ناامیدی در جبهه تروریست‌ها و حامیانشان

پس از این درگیری‌های شدید در صحنه میدانی، آثار ناامیدی و سرخوردگی در صفحات وابسته به گروه‌های تروریستی در شبکه‌های ارتباط اجتماعی نمایان شد که برخی از تویت‌های اعضا و سرکردگان این گروه‌ها به این شرح  است:

شادی العوینه از سرکردگان تروریست‌ها اینگونه نوشته است : «اشغال شهرک ربیعه(آزادسازی ربیعه از اشغال تروریست‌ها) تکمیل شکست‌هایی است که در حومه لاذقیه در نتیجه عدم اعتراف فرماندهان(تروریست‌ها) به شکست و غرور غیر قابل توجیه آنها رخ داد،‌ربیعه و سلمی از دست رفت،‌حسبی الله و نعم الوکیل»

اکرم موسی یکی دیگر از سرکردگان تروریست‌ها به شهوت‌رانی تکفیری‌ها اذعان کرده و نوشته است : «ربیعه سقوط کرد و نظام سوری به بداما خواهد رسید و جسرالشغور را محاصره خواهد کرد و بار دیگر ادلب را اشغال خواهد کرد در حالی که اسلام‌گرایان(تروریست‌های تکفیری) سرگرم تعدد همسران(چندهمسری) هستند.»

محمد ابراهیم هم در واکنش به اکرم موسی نوشته است:« این تو هستی که از تعدد همسران سخن می‌گویی و به جمع‌آوری دلار اهتمام داری، از خدا بترس، این مسائل چه ربطی به من و تو دارد، آیا مگر نمی‌دانی که تعدد همسران منجر به تعدد مجاهدان(افزایش تروریست‌ها) می‌شود، چیزی را که نمی‌فهمی، بر زبان نیاور، ما باید خطرات و اشتباهات را مهار کنیم و به خداوند! بازگردیم.»

بررسی تویت‌ها و صفحات شخصی تکفیری‌ها در پایگاه‌های ارتباط اجتماعی به وضوح عمق سرخوردگی و سردرگمی و اختلافات تروریست‌های تکفیری را پس از شکست‌های سنگینی که در برابر ارتش سوریه و نیروهای مردمی متحمل شده‌اند، نشان می‌دهد.

شبکه المیادین هم در گزارشی از ادامه پیشروی نیروهای ارتش سوریه در حومه شمال شرقی لاذقیه خبر داد و نوشت ارتش سوریه برای انجام عملیات پاکسازی به سمت شهرک کنسبا که آخرین دژ گروه‌های مسلح در حومه شمال شرقی لاذقیه به شمار می‌رود، از طریق بمباران مواضع آنها آماده می‌شود. نیروهای ارتش چهار کیلومتر دیگر از جاده بین المللی حلب به لاذقیه که به جسرالشغور منتهی می‌شود، پاکسازی کرده اند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین حمله تروریست‌های داعشی به تپه الرواد در شمال دیرالزور را دفع کردند،‌این تپه یکی از نقاطی است که ارتش سوریه به همراه 10 نقطه  دیگر از  اشغال تروریست‌های تکفیری آزاد کرده بودند.
منبع: تسنیم
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین