امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
۱۲:۲۶
کد خبر: ۴۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
تعداد بازدید: ۱۶۹۴
معاون راهبردی قوه قضائیه خبر داد
معاون راهبردی قوه قضائیه گفت: در بازبینی‌هایی که در تشکیلات سازمانی و اصلاح آن انجام شد ۶۰۰۰ پست سازمانی جدید برای قوه قضائیه تعریف شده است.
به­گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛ محمد باقر ذوالقدر صبح امروز در گردهمایی معاونین برنامه ریزی دادگستری‌های سراسر کشور که در آمفی تئاتر مجتمع میلاد برگزار شد، اظهار داشت: امسال برنامه سوم توسعه قضایی به اتمام رسیده و برنامه چهارم در سال آینده آغاز می‌شود که در آن موضوع بهره وری به جدیت دیده شده است.

وی با اشاره به ایرادات برنامه‌های نوشته شده برای افزایش بهره وری قوه قضائیه، خاطرنشان کرد: برای اجرای مدل‌های افزایش بهره وری در قوه قضائیه هیچ الگویی تا کنون وجود نداشته و این موضوع در کشور ما تا کنون به صورت آزمون و خطا انجام شده است.

معاون راهبردی قوه قضائیه افزود: تا کنون موضوعات مربوط به افزایش بهره وری بیشتر در بخش تولید مطرح بوده و در حوزه موضوعات دیگر ورودی در این زمینه انجام نشده با این حال قوه قضائیه در این بخش جزء دستگاه‌های برتر و پیشتاز بوده است.

ذوالقدر با بیان اینکه نسخه چهارم افزایش بهره وری در قوه قضائیه در حال تکمیل است، تصریح کرد: ممکن است این نسخه اشکالاتی داشته باشد اما با توجه به روش نگارش آن قطعا ایرادات آن از قبل کمتر است.

وی در ارتباط با شاخص‌های در نظر گرفتن پاداش برای کارمندان قوه قضائیه، بیان کرد: تنها افرادی در سیستم قضایی پاداش بهره وری را دریافت می‌کنند که عملکرد آنها بازدهی بیشتر از حد انتظار را داشته باشد.

معاون راهبردی قوه قضائیه افزود: یکی از شاخص‌های میزان بهره وری قضات تعیین حکم‌های آنها بوده که برای اهدای پاداش  به آنها مد نظر قرار می‌گیرد.

ذوالقدر ضمن انتقاد از اینکه معاونین برنامه ریزی در استان‌ها وظایف ابلاغ شده را جدی نگرفته و یا به بخش‌های دیگر محول می‌کنند، تأکید کرد: وظایف معاونت برنامه ریزی در استان‌ها متناظر با معاون راهبردی در مرکز بوده و معاونان باید در این حوزه ورود جدی داشته باشند.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده برای تعیین بودجه ثابت برای قوه قضائیه، بیان کرد: هم اکنون مقرر شده که 5 درصد از بودجه هزینه‌ای کشور در هر سال به قوه قضائیه اختصاص پیدا کند که این میزان با برآوردهای موجود برای سال آینده حدود 10 هزار میلیارد تومان می‌شود.

معاون راهبردی قوه قضائیه با تأکید بر اینکه شورای قضایی استان‌ها  قصد دارد تمام رفتارهای افراد زیرمجموعه قوه قضائیه با هم هماهنگ شود، خاطرنشان کرد: در این حوزه تجدید نظرهایی در آئین نامه انجام شده که باید به آن رسیدگی کرد.

وی بیان کرد: در حوزه تشکیلات اقدامات بسیاری انجام و پست‌های سازمانی بازبینی شده که  در این اقدام حدود 6000 عنوان سازمانی جدید در قوه قضائیه ایجاد شده است.

معاون راهبردی قوه قضائیه با بیان اینکه تقویت زیر ساخت‌های الکترونیک از مهم‌ترین اقدامات برای بهبود وضعیت معاونت‌های برنامه ریزی در استان‌ها و ارتباط آنها با معاونت راهبردی در مرکز است، گفت: در این راستا سایت معاونت راهبردی در همین همایش رونمایی می‌شود.

منبع: تسنیم
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین