امروز : پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
۱۵:۱۷
کد خبر: ۴۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
تعداد بازدید: ۱۷۳۶
آخوندی در برزخ استیضاح؛
مهدی غضنفرآبادی می گوید آرای خاکستری در مورد فرجام استیضاح آخوندی ، وزیر مسکن تعیین کننده خواهد بود .

آخوندی در برزخ استیضاحگفت و گو با مهدی غضنفرآبادی :

نظر شما درباره استیضاح وزیر راه و شهرسازی چیست؟

هنوز درباره این موضوع به جمع بندی نرسیدم.

آیا در این مقطع زمانی در آستانه تدوین لایحه بودجه سنواتی، لایحه برنامه ششم توسعه و انتخابات مجلس اگر استیضاح رأی بیاورد جابه جایی وزیر کار درستی است؟

اگر هر وزیری حتی در ماه های پایانی دولت نتواند از عهده وظایف و تعهداتش بربیاید شرعا نمایندگان وظیفه دارند برای برکناری او اقدام کنند.

آقای اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور چندی پیش اعلام کرد که امسال سخت ترین سال برای دولت از نظر تأمین بودجه بعد از انقلاب است بر همین اساس در همه وزارتخانه ها بلاتکلیفی در اجرای پروژه ها مشاهده می شود آیا استیضاح آخوندی به علت عدم پیشرفت پروژه های راه و شهرسازی منطقی است؟ اگر وزیر تغییر کند مشکلات مالی حل خواهد شد؟

من به همین خاطر به جمع بندی نرسیدم یعنی اگر کس دیگری بیاید و اعتبار لازم در اختیارش قرار نگیرد گرهی از مشکلات باز نمی شود بنابراین اگر علت استیضاح این باشد من مخالفم.

اجرای این استیضاح در آستانه انتخابات چه انعکاسی نزد افکار عمومی خواهد داشت؟

مشکل همین است تشخیص مصالح نظام اهمیت و اولویت دارد.

آیا شائبه سیاسی بودن را در افکارعمومی ایجاد نمی کند؟

ممکن است برخی چنین برداشتی داشته باشند اما متدینین مصالح نظام را در نظر می گیرند و براساس آن قضاوت می کنند. مهم آن است مردم احساس کنند کسی که تصمیم گرفته براساس تکلیف قانونی و شرعی این کار را انجام داده نه بر مبنای هوا و هوس.

الان بیشتر اعضای کمیسیون عمران مخالف استیضاحند آیا این پیامی دارد؟

باید دید مخالفان چه کسانی هستند و چقدر اطلاعات دارند. این می تواند یک قرینه ای باشد که به هر حال دقت بیشتری هنگام رأی گیری انجام شود.

فضای عمومی مجلس را نسبت به این استیضاح چگونه ارزیابی می کنید؟

هنوز چیزی مشخص نیست. توضیحات استیضاح کنندگان و دفاعیات وزیر خیلی می تواند تعیین کننده باشد.

در واقع شما معتقدید گارد مشخصی مقابل آقای آخوندی وجود ندارد و فضا خاکستری است نه سفید و نه سیاه است؟

همیشه در زمان استیضاح فضای تصمیم گیری در داخل مجلس خاکستری است.

اما زمان استیضاح آقایان فرجی دانا وزیر سابق علوم و آقای فانی وزیر آموزش و پرورش کاملا غلبه مخالفان مشهود بود که درباره فرجی دانا موثر افتاد اما درباره فانی توضیحات وزیر و رایزنی ها در آخرین لحظات فضا را برگرداند و مانع از برکناری او شد درباره آقای آخوندی چنین غالبیتی وجود ندارد؟

همین طور است علیه فانی شرایط خاصی وجود داشت اما دفاعیات، رایزنی ها و وعده های او برای حل مشکلات فضا را به نفع او تغییر داد. درباره آقای آخوندی وضعیت فرق می کند اصلا نمی توان گفت جو غالب موافق یا مخالف استیضاح است.


منبع: خانه ملت
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین