امروز : چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
۱۴:۰۳
کد خبر: ۴۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
تعداد بازدید: ۱۷۲۵
یونسی در سفر به دهگلان:
دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام گفت: دولت ترکیه خود یکی از پرورش‌دهندگان و یاوران داعش است.

به­گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛ از دهگلان، حجت‌الاسلام علی یونسی عصر یکشنبه به نمایندگی از رئیس جمهور، برای پیگیری مشکلات دهگلان به این شهرستان سفر کرد.

وی گفت: رئیس جمهور خود مایل به حضور در میان شما مردم خونگرم بود اما به علت کمبود وقت بنده به نمایندگی از وی برای شنیدن مشکلات شما اینجا هستم.

یونسی در ادامه گفت: پیشنهادات و مشکلات شهرستان توسط مدیران، روسا و نمایندگان مردم تهیه و امضا شده و این پیشنهادات را برای پیگیری خدمت رئیس جمهور عرضه خواهم کرد.

وی با اشاره به ظرفیت بالا و قطب کشاورزی بودن شهرستان دهگلان افزود: باید از ظرفیت صنایع و معادن و منابع طبیعی منطقه برای رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی جوانان استفاده کرد.

وی در ادامه صحبت‌هایش تصریح کرد: خداوند انسان را موظف کرده که زمین را آباد کند و روزی‌شان را به دست بیاورد.

یونسی با اشاره به پیشرفت‌های کشور‌های دیگر افزود: متاسفانه کفار از نعمات خداوند استفاده بهتری کرده‌اند و این روزها ما مجبور به خرید اجناس خود از کشورهای کافری مانند چین و اروپا هستیم.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی و دینی گفت: ما فقر نعمات زیربنایی نداریم بلکه فقر فرهنگی داریم.

یونسی فقر فرهنگی را تنبلی و بی‌نشاطی دانست و گفت: مسلمان باید کارآفرین باشد و کارآفرینی هم یک هنر است.

وی خواهان بسط و گسترش فرهنگ کار و تلاش بیشتر در جامعه شد و گفت: فرهنگ خوبی که در کردستان وجود دارد و بنده نیز بر آن تاکید می‌کنم، فرهنگ مهربانی و هم‌زیستی است که اقوام ایرانی آن را دارا هستند.

وی همچنین با اشاره به موقعیت و شرایط منطقه گفت: امروزه می‌بینیم که دشمنان اسلام به نام اسلام گروه‌های تروریستی را پرورش داده و به جان منطقه انداخته‌اند.

وی در این زمینه به ترکیه اشاره کرد و گفت: دولت ترکیه خود یکی از پرورش‌دهندگان و یاوران داعش است اما در چند روز اخیر چون نتوانسته آن را کنترل کند به مواضع آنها حمله کرده است.

یونسی به امنیت مرز‌های ایران اشاره کرد و گفت: ما می‌توانیم مرزها و امنیت خود را حفظ کنیم و این شما دشمنان اسلام هستید که برای کنترل دست پرورده‌های خودتان به ایران پناه آورده‌اید.

وی همچنین با اشاره به رافت و عطوفت نظام اسلامی، گفت: در این نظام شیعه و سنی فرقی با هم ندارند و همه مردم با هم برابر هستند و اگر تبعیضی صورت گرفته است توسط نیروهای خودسری است که اسلام و حتی ولایت فقیه را قبول ندارند و این خودسرها متاسفانه هم در میان شیعه و هم در میان سنی وجود دارند.


منبع: فارس
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین