امروز : جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
۱۶:۰۶
کد خبر: ۴۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶
تعداد بازدید: ۲۱۵۰
سید حمید روحانی؛
مسئول بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: اگر در حال حاضر آیت الله شهید مطهری در قید حیات بودند، بی‌شک پیرو مقام معظم رهبری بودند.
به­گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛ حجت الاسلام سیدحمید روحانی عضو دفتر امام خمینی (ره) در نجف، در گفتگو با دانشجو، گفت: اظهارات و موضع گیری های علی مطهری من را به یاد خاطره ای در سال ۱۳۵۴ می اندازد. وی با بیان اینکه در سال ۱۳۵۴ در نجف بودیم که خبری از ایران رسید و حاکی از قیام برادرزاده ی محمدرضا پهلوی بر علیه عمویش بود. آن زمان مرحوم حاج آقا مصطفی می گفتند: قیام این فرد تحت تاثیر القائات عده ای بوده است که به او گفته اند، اگر پدر تو را نمی کشتند، الان او شاه ایران بود.



وی با مشابه دانستن داستان علی مطهری با این موضوع، افزود: علی مطهری بر این باور است که اگر پدرش زنده بود، رهبر می شد و از اینکه این فرصت طلایی را از دست داده است، ناراحت است.



وی ادامه داد: البته گفتنی است اگر در حال حاضر آیت الله شهید مطهری در قید حیات بودند، بی شک پیرو مقام معظم رهبری بودند.



روحانی افزود: علی مطهری بر سر این مسئله نسبت به خدا، نسبت به ملت و نسبت به قانون عقده دارد. او از این مسئله ناراحت است و می گوید چرا خدا نخواست و نگذاشت. چرا مردم او را بزرگ نمی شمرند و چرا جایگاه بزرگتری ندارد؟



روحانی در ادامه با اشاره به آلت دست بودن مطهری اضافه کرد: البته حرف های علی مطهری مال خودش نیست و به قول شاعر: این همه آوازه ها از شه بود/ گرچه از حلقوم عبدالله بود



وی ادامه داد: مطهری از خودش حرفی نمی زند و نوچه آقای هاشمی است و آنچه را می گوید، از آنجا به او می گویند و این حرف ها از خودش نیست. البته فقط علی مطهری نیست و نوچه های آقای هاشمی چند نفر دیگر هم هستند از جمله آقای زیباکلام.



حجت الاسلام حمید روحانی افزود: هاشمی مسائلی را که خودش نمی تواند و جرات نمی کند نسبت به رهبری و نظام مطرح کند، از طریق این نوچه ها مطرح می کند.



وی خاطرنشان کرد: علی مطهری چون که می داند در میان ملت حزب الله ایران جایی ندارد، با خودش می گوید اگر اینطور حرف بزند، حداقل در میان نیروهای ناباب و مخالف نظام جایگاهی به دست خواهد آورد. وی سعی می کند تا در میان دگراندیشان و سلطنت طلب ها، تجزیه طلب ها و ضد انقلاب ها برای خود جایگاهی به دست بیاورد.



روحانی با اشاره به ماجرای برادر حاتم طائی افزود: اگر جریان برادر حاتم طائی را شنیده باشید، او هم که از معروف بودن برادر خود احساس حسادت می کرد و می خواست معروف شود، تصمیم گرفت تا برود و آب زمزم را ملوث کند تا معروف شود. این بنده خدا هم اینگونه است.



وی افزود: حرفهای این فرد قابل ارزش و قابل اعتبار نیست و جایگاهی نیز در میان مردم ندارد و تنها یک آلت دست است. اگر هم تا الان بوده و مانده است، به احترام اینکه فرزند شهید بزرگوار، آیت الله مطهری بوده، مردم حرمت او را پاس داشته اند.



روحانی ادامه داد: اگر به مردم ثابت شود که او فرزند ناخلفی است، یقیناٌ این میزان از احترام را نیز در میان مردم نخواهد داشت.



وی با بیان اینکه در زمان حیات شهید مطهری، علی مطهری در سنی نبوده است که از پدرش فیضی کسب کند افزود: برخی از این آقازاده ها که می بینید به این وضعیت دچار می شوند، برای این است که نه تنها از پدر استفاده نکردند، بلکه نسبت به آن بزرگواران موضع داشته اند.



روحانی با بیان اینکه اینها پدر را مانعی در برابر زندگی آزاد و راحت خود می دانستند افزود: منع پدر در در مواردی مانند سینما رفتن و ... باعث می شد تا آنها او را مانعی برای زندگی راحت خود ببینند.



روحانی ادامه داد: در واقع آنها پدر را مانعی در برابر هوسرانی های شیطانی خود می دانستند.



وی در پایان گفت: اظهارات علی مطهری مصداق تداوم فتنه و دامن زدن به آن است و بایستی از مجاری قانونی با فتنه گرها و قانون شکن ها برخورد شود.



لازم به ذکر است، سید حمید روحانی مورخ انقلاب اسلامی و از اعضای دفتر امام(ره) در نجف است. وی مؤسس و رئیس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۹ بوده ‌است. امام خمینی (ره) طی نامه‌ای به وی در دی ماه ۱۳۶۷ تدوین تاریخ انقلاب اسلامی را به وی واگذار نمود. وی هم اکنون مسئول بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی هستند.


آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین