امروز : جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
۰۳:۲۸
کد خبر: ۴۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
تعداد بازدید: ۲۹۹۴
یادواره زنان شهیده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص)؛
در دومین یادواره زنان شهیده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ از الهام چرخنده و مادران معظم شهدای انقلاب، جانبازان و ایثارگران تجلیل شد.

انتخاب نام جدید برای الهام چرخنده - مداح نيوزبه­گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛ در این مراسم حجت‌الاسلام مهدی طائب فرمانده قرارگاه عمار به جایگاه شهدا اشاره کرد و گفت: در هر مراسمی که در بزرگداشت شهدا برگزار می‌شود باید به این سه سؤال پاسخ داد که آیا این شهدا برنده بودند یا بازنده، اینکه شهدا زنده هستند یعنی چه و ما هم‌اکنون به کجا رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: باید به یک مطلب توجه کنیم و آن این است که خدای متعال همه این عالم را به صورت رایگان در اختیار آدم‌ها قرار داده است و ما می‌توانیم یا هم‌اکنون از آن استفاده کنیم و یا بعداً از آن بهره ببریم اما عمری که در اختیار ما قرار داده است را صرف کنیم و هیچ‌کس نمی‌تواند آن را نگه دارد و باید از آن استفاده کند پس مجبور هستیم آن را خرج کنیم.

حجت‌الاسلام طائب ادامه داد: عمر ما دو خریدار دارد یکی از آنها دنیا و دیگری خدا است. پاداشی که دنیا در مقابل خرید عمر به ما می‌دهد محدودیت زمانی و مکانی دارد و باید در روز قیامت پاسخ دهیم که تک تک دارایی‌های خود را از کجا به دست آورده‌ایم. خریدار دیگر خدا است و مشخصه آن این است که خرید خدا نسیه است و این دنیا دردسر می‌دهد و آن دنیا جزای خیر و پاداش می‌دهد همانگونه که امام حسین (ع) در روز عاشورا خود و فرزندانش را به خدا فروخت و آن چیزی که خداوند پاداش می‌دهد محدودیت مکانی ندارد.

فرمانده قرارگاه عمار افزود:‌ زمانی که انسان می‌میرد این جسم او است که مرده است اگر شهدا به جسم زنده هستند باید گفت که بسیاری از شهدا جسم ندارند و فرق مرده و زنده این است که زنده در این عالم می‌تواند اثر بدهد و اثر بگیرد اما مرده کسی است که دیگر نمی‌تواند اثر بگیرد و اثر بدهد. اگر کسی در نبرد و در میدان جنگ حق علیه باطل شهید شود به گمان ما او نیز مرده است اما خداوند اینگونه نیست کسی که در میدان نبرد شهید شد اثردهی او به قوت خود باقی است و به فرموده خداوند شئی جدیدی به او داده می‌شود و ابزاری که در اختیار او قرار می‌گیرد برای ما قابل درک نیست و پرونده انسان‌های عادی بسته می‌شود اما پرونده شهدا باز می‌ماند.

وی در پاسخ به هم‌اکنون به کجا می‌رویم، گفت: ملت ما متعهد هستند که امام زمان (عج) را از پرده غیبت درآورند و دشمن این موضوع را متوجه شده است مردم دنیا دنبال عادلی می‌گردند و عاشق امام زمان (عج) هستند.

حجت‌الاسلام طائب افزود: امام راحل بارها فرموده‌اند که اسرائیل باید محو شود و نیروهایی که می‌توانند این کار را انجام دهند بسیج مستضعفین است من همین‌جا اعلام می‌کنم که تنها راه آمدن امام زمان (عج) این است که اسرائیل از صحنه روزگار حذف شود و این نیروی مقاومت مردمی است که می‌تواند این کار را انجام دهد.


حجت‌الاسلام طائب:‌ از این پس الهام چرخنده را با نام خانم زهرایی می‌شناسیم.

در ادامه این مراسم از الهام چرخنده بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون تقدیر شد و حجت‌الاسلام طائب خطاب به وی گفت: چرخنده نام فامیلی این هنرمند کشورمان است که از امروز ما ایشان را با نام خانوادگی زهرایی می‌شناسیم و این هدیه مقام معظم رهبری به الهام چرخنده است.

در ادامه الهام چرخنده با اشاره به نقش هنرمندان در فرهنگسازی عفاف و حجاب گفت: وقتی هوای یک کشور سالم است مردم آن کشور نیز در آرامش هستند و من اگر خود را در بدنه فرهنگ‌سازی کشور سهیم می‌دانم بر این باور هستم که باید به سینمای دینی، اسلامی و سینمای اخلاقی بپردازم و بیشتر از قبل باید آن را احیا کنیم.

وی افزود: وقتی دست‌مان در دست حضرت زهرا (س) است ترسی ندارم چرا که معتقدم سینما قرار است کارهای بزرگی را انجام دهد و من پس از سی و چند سال پس از انقلاب هم اکنون کارگردانی پروژه‌ایی را آغاز کرده‌ام که کمتر به آن پرداخته شده است و آن نیز مستندی در مورد شهدای اقلیت و غیر مسلمان در کشور است.

چرخنده ادامه داد: دلیل من از پرداختن به این موضوع این است که تو دهنی بزرگی به دشمنان بزنم که با نفاق می‌خواهند بگویند غیر مسلمان‌ها در کشور ما به اندازه مسلمان‌ها دیده نمی‌شوند.

فرمانده قرارگاه عمار افزود: ما بیش از 300 خانواده شهید غیر مسلمان داریم که مقام معظم رهبری نیز به دیدار آنها رفته‌اند. امروز الهام زهرایی چرخنده فرقی ندارد چون رسالتی در دوش دارد و قرار است کارهایی را بکند که حرف دل شما است شمایی که مانند مردان و حتی گاهی بیشتر در پشت جبهه از آنها حمایت کردید و امیدوار هستم در این عرصه نیز مرا تنها نگذارید.


منبع: تابناک
واقف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
0
0
سلام بر این زن مومنه و ارزشی و هنرمند متعهد
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین