امروز : چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
۱۳:۱۷
کد خبر: ۴۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳
تعداد بازدید: ۲۵۰۳
ترکیه درصدد از بین بردن مبارزات کردها در سوریه است؛
یکی از رهبران کرد سوریه با بیان اینکه مقاومت کردها در سوریه و کوبانی در مقابل گروه تروریستی داعش حق‌خواهی ما را به جهان نشان داد، گفت که ترکیه با تمام توان درصدد از بین بردن مبارزات مردم کرد در سوریه است.
به­گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛ «هدیه یوسف» از رهبران مناطق کردنشین در دمشق، با انتقاد شدید از سیاست‌های دولت ترکیه در قبال کردها در سوریه اظهار داشت: دولت ترکیه و شخص اردوغان امروز تمام توان خود را برای شکست دادن کردها در سوریه به کار می‌گیرند.

یوسف اضافه کرد: دولت ترکیه با مانع تراشی در تلاش است که هیچ نوع کمکی به مردم کرد در سوریه نرسد که امروز مقابل تروریست‌ها با تمام توان ایستادگی می‌کند و به خصوص کوبانی سقوط کرده و به کنترل تروریستهای داعش درآید.

این رهبر زن کرد سوری در ادامه تاکید می‌کند که مبارزه و مقاومت کردها در سوریه و کوبانی در مقابل گروه تروریستی داعش حق خواهی ما را به جهان نشان داد و ترکیه از این روند ناخشنود بوده و می‌خواهد به طرق مختلف از جمله همکاری با تروریست‌ها و مانع تراشی برای نرسیدن کمک به کوبانی، کردها را با شکست روبرو سازد.

رئیس مشترک منطقه خودگردان جزیره تصریح کرد که دولت ترکیه همزمان با این اقدامات بر شدت دستگیری جوانان کرد در ترکیه افزوده است و می‌خواهد با کردهایی که در ترکیه از سیاست‌های دولت ناراضی هستند برخورد کند.

وی در ادامه با استقبال از اعزام نیروهای پیشمرگه به کوبانی گفت: ما از روز اول گفتیم که آمدن نیروهای پیشمرگه به کوبانی مثبت است اما امروز مدافعین کرد در کوبانی به تجهیزات و سلاح‌های سنگین برای مقابله با تروریست‌ها نیاز دارند.

یوسف در ادامه با اظهار خشنودی از توافق اخیر نیروهای کرد سوری تصریح کرد که امروز منطقه و کردها با تهدید بزرگی روبرو هستند و لازم است اجازه ندهند وحدتشان از بین برود و با تلاش‌هایی که در راستای تفرقه‌افکنی میان کردهاست، برخورد کنند.


منبع: فارس
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین