امروز : جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
۰۲:۰۳
کد خبر: ۴۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸
تعداد بازدید: ۱۹۵۷
اختلال اعتیاد به اینترنت؛
یکی از کاربران عینک گوگل به دلیل اعتیاد به استفاده از این وسیله تحت درمان قرار گرفت.
اولین قربانی عینک گوگل روانه بیمارستان شد - اميد فروغي كيسمياولین قربانی عینک گوگل روانه بیمارستان شدبه­گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛ از پایگاه ساینس، یکی از اعضای نیروی دریایی ایالات متحده که روزانه بیش از 18 ساعت از عینک گوگل استفاده می کرد، به دلیل اعتیاد به این وسیله تحت درمان پزشکی قرار گرفت. 

این مرد 31 ساله که به دلیل درمان اعتیاد به الکل به مرکز درمان سوء مصرف مواد در ارتش ایالات متحده مراجعه کرده بود، به دقت مورد معاینه قرار گرفت و در نهایت پزشکان این مرکز علاوه بر اعتیاد به الکل موفق به تشخیص «اختلال اعتیاد به اینترنت» در او شدند و استفاده از عینک گوگل را عامل این اختلال دانستند.

وی به دلیل اعتیاد به عینک، در زمان عدم استفاده از آن کاملا تحریک پذیر بود و حتی به طور غیر ارادی دست خود را برای جابه جا کردن عینکی که بر چشم نداشت به سمت صورت می برد. علاوه بر این وی رویاهایی داشت که در آن تمام زندگی خود را از دریچه کوچک عینک گوگل می دید. 

این مرد به مدت 35 روز تحت درمان قرار گرفت و در این مدت حرکات غیرارادی دست و حافظه کوتاه مدت وی بهبود چشمگیری یافت. با وجود این رویاهای او همچنان ادامه دارند.

با وجود این که انجمن روانشناسان ایالات متحده، اعتیاد به اینترنت را به عنوان یک اختلال روانی به رسمیت نمی شناسد، به ویژه از زمان افزایش تعداد مبتلایان به این نوع اعتیاد، بحث های بسیاری پیرامون این موضوع وجود دارد.

به نظر می رسد خطر استفاده از فناوری های پوشیدنی در مورد کامپیوترها کمی بیش از سایر فناوری ها است؛ چراکه عامل ایجاد اعتیاد در سیستم عصبی انسان، یعنی اینترنت، در زمان استفاده از کامپیوترها همواره وجود دارد. 

منبع: ایرنا
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین