امروز : چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
۲۲:۲۶
کد خبر: ۴۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
تعداد بازدید: ۱۶۳۹
در ارزیابی مدیران نبايد به نسبتهای فامیلی معطوف شویم!!!
سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری در مجلس ،‌گفت: چه افرادی که دنبال افراد نزدیک به خود برای واگذاری امورند و چه افرادی که از این عزل و نصب ها می توانند حاشیه درست کنند برای ما مشکل ایجاد کرده اند ومتاسفانه ما بیش از آنکه نتیجه گرا باشیم اسامی گرا هستیم.

پس از انتصابات فامیلی در دولت كه دقیقاً بعد از ماجرای استیضاح وزیر علوم انجام شد و تبعات آن قطعاً به بدنه دولت و پائین دست ها هم خواهد رسید، كه نمونه بارز آن رانت برادر "آشنا" در مناطق آزاد و انتصاب (بلكه) شایسته ی محمد امین آشنا، سخنی از مادر عروس نیز خالی از لطف نیست : " به جای اینكه مدیران را با انتصاب فامیلی ارزیابی كنیم با عمل ارزیابی كنیم" !!!

سخن سردبیر :

روزی مردی برای خریدن طوطی به پرنده فروشی رفت، با اشتیاق از پرنده فروش درخواست كرد كه پرنده ای خوب به او نشان دهد، پرنده فروش پرسید چه جور طوطی میخواهی و تا چه قیمت؟ مرد با تعجب گفت مگر چه فرقی دارند؟ فروشنده پاسخ داد طوطی اول فلان تومان است و فقط حرف میزند، طوطی دوم كمی بیشتر قیمت دارد زیرا علاوه بر حرف زدن ریاضی هم بلد است و طوطی سوم بیش از 10 برابر اینها قیمت دارد، مرد كمی فكر كرد و پرسید مگر طوطی سوم چكار میكند؟؟ فروشنده پاسخ داد حقیقتاً بنده چیزی از او ندیدم اما دو طوطی اول به او میگویند مدیر!!!



به­گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛  درباره انتصابات فامیلی مدیران در جزیره کیش و کارکرد نامطلوب این مدیران در این جزیره، گفت: معطوف شدن به اسامی درعزل و نصب هایی که درکشور  انجام می شود جزو فجایع اجرایی است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی ،گفت: در واگذاری امور برای اجرا به نکاتی از نوع اهلیت و مدیریت و برش اجرایی کار داریم یعنی بیش از آنکه به حسب و نسب و ارتباطات و مانند آن توجه کنیم باید از بعد فنی و عقلی و اینکه اجرای پروژه دارای چه مشخصاتی است باید توجه کرد.

وی با تاکید بر اینکه معطوف شدن به اسامی در کشور ما جزو فجایع اجرایی است،‌ گفت: چه افرادی که دنبال افراد نزدیک به خود برای واگذاری امورند و چه افرادی که از این عزل و نصب ها می توانند حاشیه درست کنند برای ما مشکل ایجاد کرده اند ومتاسفانه ما بیش از آنکه نتیجه گرا باشیم اسامی گرا هستیم.

سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری در مجلس با تاکید بر اینکه نه کسانی که مدیران را انتخاب می کنند باید انقدر دل به اشخاص داشته باشند نه کسانی که ارزیابی می کنند، گفت: باید واقعیتهایی را از نوع اجرا مورد توجه قرار دهیم.

ابوذر ندیمی با بیان اینکه مدیریت یعنی همسوسازی تمام نیروهای یک مجموعه برای انجام پروژه است،‌ گفت: نباید در ارزیابی و انتخاب مدیران به نسبتهای فامیلی معطوف شویم بلکه باید عمل را ارزیابی کنیم.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه به نظر می رسد در اسامی اشخاص و حاشیه مانده ایم،‌ گفت: اعتقاد چندانی به گزینش و ارزیابی از نوع اسامی ندارم.

وی با بیان اینکه نماینده ها بر اساس دو اصل ارجاع و تشخیص نظارت می کنند،‌ گفت: یعنی اگر کسی گزارش یا تخلفی ارجاع بدهد یا اینکه اعضا به تشخیص برسند وارد بررسی موضوع می شوند اما افشای اموری که مراحل خود را طی نکرده به نفع کشور نیست.

سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری در مجلس افزود:‌ اهداف و برنامه ها در مناطق آزاد گاهی به لحاظ جلب و جذب سرمایه اعلام می شود از این رو دربسیاری از موارد نمی توانیم ورود کنیم.

منبع: خانه ملت
مطالب مرتبط
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین