امروز : پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
۲۰:۱۸
کد خبر: ۴۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
تعداد بازدید: ۱۳۲۰
رضا ضراب: تحت فرمان زنجانی بودم و هیچ اختیاری از خود نداشتم؛
امیرعباس سلطانی گفت: متاسفانه حاشیه‌های پرونده زنجانی بسیار زیاد شده است و ادعاهایی از قبیل پرداخت بدهی‌های وی از خارج از کشور نیز تلاش برای به حاشیه بردن این پرونده است.

بابك زنجاني و رضا ضرابامیرعباس سلطانی گفت: ۹۰ درصد اموال زنجانی در سایر کشور‌ها به ویژه در ترکیه و تاجیکستان می باشد چرا که وی اموال زیادی را به ترکیه منتقل کرده است.

به­گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛ نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: مکان هدف فعالیت‌های اقتصادی بابک زنجانی ترکیه بوده و بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری را در ترکیه انجام داده است .

او گفت: مقدار باقی مانده در ایران هر کدام صد صاحب دارد که بازپس گیری آنها کار ساده‌ای نیست.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آزاد شدن ضراب از زندان ترکیه، گفت: رضا ضراب در دادگاه گفته است که تحت فرمان زنجانی بوده و هیچ اختیاری از خود نداشته است و ما نیز مدارکی در دست داریم که ضراب و زنجانی با هم حساب‌های بانکی داشتند و همینطور ضراب کارهای اقتصادی و فعالیت‌های تجاری برای زنجانی انجام می‌داده است.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی در تشریح دلایل طولانی شدن روند رسیدگی به این پرونده گفت: متاسفانه بابک زنجانی احساس خطر جدی نمی‌کند و بعضا این پرونده درگیر حاشیه شده است.

او همچنین گفت: قرار است همکاری‌هایی جدی بین ایران و ترکیه درباره پرونده بابک زنجانی و رضا ضراب انجام شود و در حال حاضر اسنادی درباره همکاری ضراب و بابک زنجانی در ترکیه وجود دارد که آنها را مطالبه کرده‌ایم.

سلطانی در خصوص همکاری کمیسیون انرژی در مورد این پرونده گفت: برای کمیسیون انرژی مجلس پیگیری این پرونده اولویت است و به همین دلیل همکاری با دولت ترکیه برای بازگرداندن اموال زنجانی به ایران به طور جدی پیگیری می‌شود.

او در واکنش به آزاد شدن ضراب از زندان در ترکیه گفت: به هر حال مسئولان ترکیه باید کمک کنند و در ایران هم باید با جدیت بیشتری پیگیر پرونده بابک زنجانی شویم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بعضا کسانی که پرونده زنجانی را در مجلس پیگیری می‌کنند تحت فشار قرار می‌گیرند که پرونده را‌‌ رها کنید چون امیدی ندارند که به جایی برسد.

رئیس کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی با اشاره به طرح ادعای یک ایرانی خارج نشین در خصوص پرداخت بدهی زنجانی گفت: متاسفانه حاشیه‌های این پرونده بسیار زیاد شده است و این دست ادعا‌ها نیز تلاش برای به حاشیه بردن این پرونده است.


منبع: خانه ملت
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین