امروز : جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
۲۲:۴۱
کد خبر: ۴۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
تعداد بازدید: ۱۹۶۲
ممنوعیت استفاده از روغن پالم در لبنیات از اول مهر؛
رئیس دبیرخانه شورای سیاستگذاری سلامت از وجود روغن پالم در شیرخشک‌ها ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: بررسی‌های میدانی را انجام داده‌ایم و اکنون برندهای لبنی موجود در بازار سالم بوده و روغن پالم ندارند.
علیرضا دلاوریبه­گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛ علیرضا دلاوری، در رابطه با ناسالم بودن لبنیات و استفاده بیش از حد از روغن پالم در آن گفت: اشکال در این بود که گفته شد میزان روغن پالم را در واردات نمی‌توان به صفر رساند و باید به میزانی آن را رسانید که میزان اسید چرب به کمتر از 25 درصد کل روغن‌ها برسد و به همین دلیل میزان واردات روغن پالم باید کاهش می‌یافت.

وی ادامه داد: اگر اخبار ضد و نقیض در رابطه با اینکه در برخی لبنیات و برندها روغن پالم وجود دارد و در برخی دیگر خیر و این موضوع مردم را دچار سردرگمی کرده باید به این اهمیت دهیم که پس از هجمه‌ای که وارد شد بررسی‌های میدانی را انجام داده‌ایم و اکنون برندهای موجود در بازار سالم بوده و روغن پالم ندارند.

وی افزود: همچنین قرار است از اول مهر روغن آنالوگ به مواد لبنی اضافه نشود بنابراین این مهم است که اکنون به این نتیجه برسیم آنچه مصرف می‌کنیم سالم است.

دلاوری از وجود روغن پالم در شیرخشک‌ها ایراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت به طور دائم بر روی عرضه این روغن نظارت دارد و در تلاش هستیم آزمایشگاه ها را برای بررسی میزان روغن پالم در فرآورده های غذایی مجهزتر کنیم.

رئیس دبیرخانه شورای سیاستگذاری سلامت گفت: وزارت جهاد کشاورزی بنا دارد تا سال آینده همین میزان واردات روغن پالم را که 30 درصد است به 15 درصد برساند، در این صورت می توانیم روغن های مناسب تر را جایگزین روغن پالم کنیم.


منبع: فارس
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین