امروز : پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
۰۹:۵۱
کد خبر: ۴۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳
تعداد بازدید: ۳۲۰۴
آنان كه ميگويند بايد به فرجی دانا مدال افتخار و عدالت داد؛
موضوع وزارت علوم و سياسي كاري اين وزارتخانه در دولت يازدهم بحث چالش بر انگيز اين روزها بوده و هست. اينكه آقاي وزير بايد استيضاح شود يا خير يا اصولاً اين استيضاح جنبه سياسي دارد يا به اجتماع مربوط است

موضوع وزارت علوم و سیاسی كاری این وزارتخانه در دولت یازدهم بحث چالش بر انگیز این روزها بوده و هست. اینكه آقای وزیر باید استیضاح شود یا خیر یا اصولاً این استیضاح جنبه سیاسی دارد یا به اجتماع مربوط است بحثی ست كه تا مشخص شدن كل موضوع قابل توجیه نیست.

اما مسئله ی مهم انگشت وزیر و دولت است كه در چشم مجلسیان فرو رفته!!! آنجا كه دو وزیر معرفی شده از طرف روحانی برای تصدی وزارت علوم رای نیاوردند، آنجا كه در وزارت ورزش نیز به همین منوال برای دولت دكتر روحانی موانعی ایجاد شد؛ این روز نیز بعید نبود.

اما به واقع چرا باید در این زمینه و در وزارتخانه ای كه شاكله آن باید دور از هر گونه هیایو و ضد ارزشها و جنجالها باشد اینگونه رفتار شود؟

چرا از افرادی كه در گذشته ای نه چندان دور بنای مخدوش كردن دیواره گروهی از اجتماع را داشتند كه رهبر معظم انقلاب حضرت آقای خامنه ای روحی فداك بارها به این مسئله متذكر شده اند كه فضای دانشگاه ها باید به دور از سياسی كاری باشد.ایشان از جهت توسعه علم و فناوری بر علوم دانش بنیان تاکید جدی دارند، لذا تمام هم و غم مسئولان کشور و به خصوص کسانی که در حوزه علم و فناوری و به صورت ویژه تر در وزارت علوم، وزارت بهداشت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت و حتی وزارت‌های نفت و نیرو فعالیت می‌کنند، باید این هم و غم را داشته باشند، البته دستگاه‌هایی مثل وزارت نفت، جهادکشاورزی، صنعت و معدن، وزارت نیرو و تا حدودی وزارت بهداشت در برهه‌های مختلف کمتر در آن شاهد سیاسی‌کاری بوده‌ایم و در واقع آنها وزارتخانه‌های فنی و مهارتی هستند، که اولویت آنها کمتر مسائل سیاسی است، یعنی اگر قرار باشد، آنها دچار مسائل سیاسی شوند، خیلی زود آثار مخرب را نشان می‌دهد، از این رو وزن فنی آنها بر رویکرد سیاسی شان، غلبه دارد؛ بر همین اساس اگر در وزارت علوم هم اولویت علمی در نظر گرفته نشود و ما شاهد حاشیه سازی سیاسی باشیم، به این معنا که مسائل سیاسی و حواشی آن بر مسائل علمی و فناوری اولویت یابد، یقیناً اثر خود را در مدت نه چندان طولانی خواهد داد

آیا مقصود كشاندن همان قشر فتنه 78 و بعد از آن 88 به میدان است؟؟ آیا استفاده از فضای باز دانشگاه ها و ذهن های آماده دانشجویان–كه از بيهوده های بیگانه پر شده است براي مخالفت- برای تریبونهای ضد ارزش انقلابی، مقصود است؟؟ آیا ادامه فعالیت جنبش سبز در قالب جدید و با برنامه ریزی در دستور كار دولت روحانی قرار گرفته؟؟ آیا وزیر كم حرف علوم تحت فشار دولت اعتدال با رنگ بنفش كه بارها اعلام كرده اند كه تمام قد پشت این وزارتخانه ایستاده اند به این رویه دست زده اند؟؟


آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین