امروز : پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
۱۳:۲۹
کد خبر: ۴۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹
تعداد بازدید: ۱۷۶۹
رییس کمیسیون اصل 90 مجلس؛
محمدعلی پورمختار درباره آخرین روند رسیدگی به پرونده بابک زنجانی گفت: زنجانی تاکنون فقط اطلاعات اموال شخصی خود را در داخل کشور ارایه کرده است.

به­ گزارش«.مدّاح.نیوز.».؛ رییس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه اطلاعاتی از اموال بابک زنجانی در خارج از کشور به دست آمده است، گفت: وزارت امور خارجه مکلف به همکاری درباره نحوه و میزان سهام بابک زنجانی در شرکت های مشترکی است که با خارجی ها تشکیل داده تا بتوان آنها را شناسایی و مسترد کرد.

محمدعلی پورمختار درباره آخرین روند رسیدگی به پرونده بابک زنجانی گفت: زنجانی تاکنون فقط اطلاعات اموال شخصی خود را در داخل کشور ارایه کرده است.

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: البته اطلاعاتی نیز درباره اموال وی در خارج از کشور وجود دارد اما نحوه استرداد آنها باید مشخص شود.

پورمختار درباره پرونده فساد در فوتبال و آخرین روند رسیدگی به آن نیز گفت: کارشناسان این کمیسیون درحال تکمیل گزارش نهایی رسیدگی به پرونده فساد در فوتبال هستند و بزودی این گزارش به هیات رییسه مجلس برای قرائت در جلسه علنی ارایه می شود.

رییس کمیسیون اصل 90 مجلس در پاسخ به این سوال که آیا مسایل جدیدی مانند سفر بازیگران سینما و تلویزیون به برزیل و یا عقد قراردادهای فصل جاری در این گزارش گنجانده خواهد شد یا خیر، گفت: کمیسیون اصل 90 چون فردی را برای سفر به برزیل اعزام نکرد، نتوانست مستنداتی نیز تهیه کند؛ بنابراین این موارد را نمی توان در گزارش خود به هیات رییسه مجلس گنجاند.

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این گزارش به قراردادهای سال جاری فوتبالیست ها بطور کلی نگاه شده است یعنی قراردادهای سال جدید در بخش قراردادها مطرح شده، زیرا قراردادهای امسال مانند سال های گذشته بوده و هیچ تغییری در آن ایجاد نشده است.

او گفت: «غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی» نماینده رشت در نامه ای از دولت های نهم و دهم شکایت کرده که مستندات خود را گزارش «محمود عسگری آزاد» جانشین معاون توسعه و منابع انسانی ریاست جمهوری قرار داده است که رسیدگی به این شکایت در دستور کار کمیسیون اصل 90 مجلس قرار دارد.


آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین