امروز : پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
۱۲:۴۵
کد خبر: ۴۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹
تعداد بازدید: ۲۴۴۵
باز هم قدرت نمايی ايران در منطقه؛
یک پایگاه خبری آمریکایی از ارسال تکنولوژی ساخت اسلحه‌های تک تیرانداز صیاد-۲ توسط ایران به نیروهای مقاومت حماس خبر داد.

به­ گزارش«.مدّاح.نیوز.».؛ به نقل از «ورلد تریبیون»،  حماس جدیدا اسلحه‌های تک تیرانداز  «غول _2» که دارای لوله‌ای بلند و شبیه نمونه اتریشی موسوم به HS-50 است را مورد استفاده قرار داده است.

بنابر این گزارش، سلاح تک تیرانداز غول-2 هم اینک در غزه تولید می‌شود  و این اسلحه کالیبر 50 دارای بردی به مسافت 1.5 کیلومتر است.

«چالز لیستر»، متخصص غربی مستقر در پژوهشکده «بروکینز» مستقر در قطر در این باره گفت که فن‌آوری این اسلحه تک تیرانداز از سوی ایران به باریکه غزه فرستاده شده و مدعی شد که اقدام ایران برای افزایش تقویت نظامی و روحی حماس برای نبرد علیه اسرائیل است.همچنین در ایران این اسلحه «صیاد _2» نام دارد.

در انتهای این گزارش تاکید شده است که ارتش اسرائیل از یک سال قبل به این سو نسبت به این ماجرا خبر داشته و طی نبرد 25 روزه با نیروهای مقاومت حماس و گردان عزالدین قسام موفق به غنیمت گرفتن این اسلحه نشد.

گفتنی است که سلاح تک تیرانداز صیاد _2 ایران یکی از مشهورترین تفنگ‌های تک تیرانداز در جهان به شمار می رود. اخیر در یکی از نمایشگاه‌های محصولات دفاعی و امنیتی در تهران یک سلاح تک تیرانداز در غرفه سلاح های صنایع دفاع وجود داشت که به شکل عجیب و جالبی به " ام 40 " آمریکایی شبیه است.

این سلاح آمریکایی بر پایه تفنگ شکاری مدل 700 ساخت کمپانی اسلحه سازی "ریمینگتون" ساخته شده است. با توجه به نبود اطلاعات در مورد مدل ایرانی این سلاح و البته شباهت‌های بسیار جالب و نزدیک بین دو نمونه آمریکایی و ایرانی می توان بر اساس اطلاعات موجود از مدل آمریکایی به این اعداد دست پیدا کرد. وزن این سلاح در حدود 6.5 تا 7.5 کیلوگرم است و سیستم مسلح سازی گلنگدنی آن دارای توانایی جاگذاری 5 گلوله که به صورت دستی در مخزنی در درون سلاح قرار می‌گیرد را دارد.


منبع: فارس
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین