امروز : پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
۱۴:۰۱
کد خبر: ۴۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
تعداد بازدید: ۱۹۳۶
با محاکمه هاشمی تصور غلط قانون برای ضعفاست از بین می‌رود؛
عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: ما از اینکه همه در برابر قانون مساوی باشند، حمایت می‌کنیم. با این محاکمه‌‌ها آن تصوری که گفته می‌شود قانون برای افراد ضعیف است، از بین می‌رود.

به­ گزارش«.مدّاح.نیوز.».؛ محمد علی اسفنانی درباره فشار بعضی از افراد بر دستگاه قضایی برای اختلال در روند رسیدگی به این پرونده افزود: طبیعی است از اشخاصی در جامعه که منتسب به افراد یا جناح‌های خاص یا به طریقی مرتبط با مجموعه اثرگذار جامعه هستند عکس العمل‌هایی را خواهیم دید. شاید این عکس‌العمل‌ها مستقیما نسبت به قوه قضاییه و دادگاه صورت نگیرد ولی از طریق مطبوعات و در بعد رسانه‌ای به این موضوع خواهند پرداخت.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین شاخصه بارز دستگاه قضایی عدالت محوری است اظهار داشت: در قانون اساسی داریم که همه افراد در مقابل قانون با هم برابرند لذا الان هم قوه قضاییه ثابت کرده است که در تصمیماتش متاثر از افراد و اشخاص تصمیم گیری نکرده است و کاملا مراعات عدالت را کرده است.

این نماینده مجلس افزود: ما شخص خاصی را ملاک قرار نمی‌دهیم و حرفمان این است که هرکس مرتکب جرمی شده باید به اتهامش رسیدگی شود و همین رسیدگی باعث شفافیت موضوع می‌شود. دادگاه هم باید با شفافیت تمام این موضوع را رسیدگی کند.

نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای عدالت برای تمام افراد جامعه گفت: ما از عدالت و از اینکه همه در برابر قانون مساوی باشند، حمایت می‌کنیم. با این محاکمه‌‌ها آن تصوری که گفته می‌شود قانون برای افراد ضعیف است و افراد قوی و افراد منتسب به اشخاص یا جناح‌های خاص هرگز به چنگال قانون گرفتار نمی‌شوند، از بین می‌رود و ما موافق رسیدگی‌هایی هستیم که نتیجه آن برای مردم قابل توجه است.

اسفنانی ابراز امیدواری کرد تا رای دادگاه آنچه مطابق با عدالت و حقانیت است، باشد.

منبع: فارس
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین