امروز : چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
۱۵:۰۰
کد خبر: ۴۱۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
تعداد بازدید: ۱۹۲۵
نگرانی صهیونیست‌ها از وضعيت غزه؛
روز گذشته، تهاجم همه‌جانبه رژیم اسرائیل با حمله وحشیانه به منطقه «شجاعیه» به شدید‌ترین سطح خود رسید. با این حال، منابع خبری صهیونیستی مدعی هستند، این دست حملات در روزهای آتی نیز ادامه خواهد یافت.
به­ گزارش«.مدّاح.نیوز.».؛ روز گذشته، تهاجم همه‌جانبه رژیم اسرائیل به غزه ـ که در روزهای اخیر همواره جریان داشته ـ با حمله وحشیانه این رژیم به منطقه «شجاعیه» به شدید‌ترین سطح خود رسید. با این حال، منابع خبری صهیونیستی مدعی هستند، این دست حملات در روزهای آتی نیز ادامه خواهد یافت؛ امری که نشان از بی‌اعتنایی کامل رژیم اسرائیل به واکنش‌های بین‌المللی نسبت به جنایت‌های خود دارد.

به گزارش «تابناک»، پایگاه اینترنتی «دبکا فایل»، وابسته به محافل اطلاعاتی و امنیتی رژیم اسرائیل، امروز گزارشی از عملیات روز گذشته این رژیم در شجاعیه را منتشر کرده و در عین حال، مدعی شده، عملیات‌های بیشتر و گسترده‌تری از این دست علیه مردم غزه انجام خواهد گرفت. 

به نوشته این سایت، عملیات روز گذشته در شجاعیه ـ که به جان باختن دست‌کم ۹۰ تن از مردم غزه و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر منجر شد ـ  توسط پنج واحد عملیاتی این رژیم انجام گرفته و این واحد‌ها اکنون نیز با هدف رسیدن به مرکز شهر غزه، به عملیات خود ادامه می‌دهند؛ میزان تلفات رژیم اسرائیل در این عملیات، ۱۸ نیروی نظامی بوده است. 

به نوشته این سایت، با افزوده شدن این پنج واحد عملیاتی‌ به نیروهای اسرائیلی غزه، شمار این نیرو‌ها در مجموع به ۷۵ هزار تن رسیده که این تعداد بیشترین میزان نفراتی است که رژیم اسرائیل تاکنون علیه غزه به کار گرفته است. این موضوع به نوبه خود می‌تواند میزان درگیر شدن رژیم اسرائیل در نبرد غزه را نشان دهد که بر خلاف پیش بینی‌های اولیه سران این رژیم، تاکنون نتوانسته در رسیدن به اهداف مورد نظر موفق باشد.
 
در همین راستا، سایت نامبرده در مطلب خود اشاره کرده که بر خلاف پیش بینی‌های اولیه، درگیری‌های غزه دیگر از حالت یک «عملیات» بیرون آمده‌ و در حال تبدیل شدن به یک «جنگ» تمام عیار و گسترده است. 

دبکا می‌افزاید، هرچند تلفات نیروهای ویژه اسرائیلی در درگیری‌های روز گذشته در شجاعیه کم سابقه بوده، ‌این رژیم می‌خواهد در‌ روزهای آتی به تهاجماتی حتی گسترده‌تر نیز دست بزند. جزئیات این عملیات‌ها مخفی نگه داشته شده، اما گفته می‌شود محل تقریبی آن‌ها بیت حنون در شمال و زیتون در جنوب غزه و همچنین اردوگاه آوارگان شاطی در شمال غزه باشد. قرار است امروز لیستی از اهداف جدید نیز به این موارد افزوده شود. 

آن گونه که از این مطلب برمی‌آید، اینکه رژیم اسرائیل نه تنها به واکنش‌های جهانی نسبت به کشتار وحشیانه دیروز خود در شجاعیه اعتنایی نکرده، بلکه تلاش دارد با تکرار این اقدام در ابعاد حتی گسترده‌تر، به زعم خود در دل اهالی غزه ایجاد ترس و وحشت کرده و اهداف خود را از این طریق تأمین کند. 

در عین حال، باید اشاره کرد که تلفات روز گذشته رژیم اسرائیل نیز بیشترین ‌تلفات نیروهای نظامی این رژیم در یک عملیات واحد از زمان جنگ لبنان در سال ۲۰۰۶ تاکنون است. 

گفتنی است، با جان باختن ۹۰ تن از مردم بیگناه غزه در حملات روز گذشته رژیم اسرائیل به شجاعیه، شمار قربانیان این درگیری‌ها از آغاز تاکنون به بیش از ۴۲۰ تن رسید. بر پایه گزارش‌ها، ۱۱۲ کودک و ۴۰ زن نیز در میان قربانیان هستند. به گفته مقامات فلسطینی، بیش از سه هزار تن نیز در این حملات زخمی شده‌اند.
منبع: تابناک
برچسب ها: رژیم اسرائیل ، غزه ، جنگ
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین