امروز : شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
۰۸:۲۶
کد خبر: ۴۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰
تعداد بازدید: ۲۹۴۶
3 سناریو برای حمله هوایی به داعش؛
یک رسانه عرب زبان به نقل از مسئولان آمریکایی ضمن تخمین تعداد تروریست‌های داعش از سه سناریویی که امکان حمله هوایی به تروریست‌های داعش را میسر می‌سازد خبر داده است.
یک رسانه عرب زبان به نقل از مسئولان آمریکایی ضمن تخمین تعداد تروریست‌های داعش از سه سناریویی که امکان حمله هوایی به تروریست‌های وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام را میسر می‌سازد خبر داده است.

به­ گزارش«.مدّاح.نیوز.».؛ پایگاه المسله در مطلبی با عنوان سه سناریوی مقابله با داعش در عراق آورد است: مسئولان آمریکایی تعداد تروریست‌های وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام را نزدیک به ده هزارنفر تخمین زده‌اند.

بر اساس ارزیابی‌های قبلی تعداد داعشی‌ها هفت هزار نفر بوده است اما نمی توان به طور دقیق آماری در این باره منتشر کرد زیرا تروریست‌های وابسته به این گروه میان سوریه و عراق در رفت آمد هستند. به گفته مسئولان آمریکایی داعش را از افرادی که از طریق سوریه آمده‌اند، افرادی که از زندان در مناطق تحت اشغال داعش آزاد شده‌اند و حامیان این گروهک در مناطق تحت تسلط تروریست‌های گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام تشکیل می‌دهند.

مسئولان آمریکایی بیان کردند: داعش هم اکنون نیروی نظامی است که توان و مهارت آن رشد یافته است. اما سئوال مهمی که در اینجا مطرح می‌شود میزان توان داعش برای حفظ مناطق تحت اشغال خود از نظر زمانی است؟ در پاسخ باید گفت که این به ادامه حمایت عشایر و قبایل سنی که عامل قدرت و ادامه فعالیت آن هستند بستگی دارد.

المسله نوشت: منابع نظامی اعلام کرده‌اند که روند جمع آوری از داعش همچنان ادامه دارد اما وارد کردن ضربات مهلک به اهداف بزرگ داعش کاری بس دشوار است زیرا اصولا چنین اهدافی وجود ندارد. تاکنون مشخص نشده است که آیا داعش مایل به تسلط بر بغداد است یا فقط خواهان محاصره پایتخت عراق و حملات نظامی به آن است؟ برخی تحیلات حاکی است که داعش خواستار حضور در مناطق سنی نشین است.

مسئولان آمریکایی بیان کردند: سه سناریو برای حمله هوایی به داعش وجود دارد؛ نخست حمله داعش به مشاوران نظامی آمریکایی موجود در عراق، دومین سناریو در صورتی است که داعش قصد حمله به بغداد یا مرزهای اردن را داشته باشد و سوم تجمع گسترده تروریست‌ها و استقرار تجهیزات نظامی در مرزهای سوریه با عراق است.

مسئولان آمریکایی درباره دفاع از پایتخت عراق اعلام کردند: نیروهای ویژه ارتش عراق که به خوبی آموزش دیده‌اند و حامیان دولت مرکزی در بغداد و اطراف از بغداد دفاع می‌کنند.
منبع: الف
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین