امروز : جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
۰۲:۳۴
کد خبر: ۳۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷
تعداد بازدید: ۲۷۴۷
روحانی: يك عدّه متوهم ميخواهند مردم را به بهشت ببرند!!
آیت الله مصباح یزدی در پاسخ به سخنان اخیر حسن روحانی گفت: حتی برخی از افراد عمامه به سر که دارای مسئولیت هستند، در واکنش به اجتماع مردم در خصوص بدحجابی، آن ها را کسانی معرفی می کنند که اسلام را نشناخته اند و آن ها را متهم به توهم می کنند.
به­ گزارش«.مدّاح.نیوز.».؛ در حالی که اکثر شخصیت های سیاسی در ایام سالروز رحلت امام(ره) سعی بر این دارند تا از موضع گیری های جنجال برانگیز دوری کنند، امّا آیت الله مصباح یزدی سخنانی را در جمع اعضای کاروان پیاده عازم حرم امام خمینی(ره) بیان داشت که با واکنش های گسترده ای روبرو شد.
 
آیت الله مصباح یزدی در پاسخ به سخنان اخیر حسن روحانی - برخی دچار توهم هستند و مدام غصه دین مردم را می خورند در حالی که نه دین را می شناسند و نه آخرت را - گفت: حتی برخی از افراد عمامه به سر که دارای مسئولیت هستند، در واکنش به اجتماع مردم در خصوص بدحجابی و نگرانی علما از وضع دین و فرهنگ و تجمع روحانیت در فیضیه، آن ها را کسانی معرفی می کنند که اسلام را نشناخته اند و آن ها را متهم به توهم می کنند. باید از وی پرسید مگر خود تو دینت را از کجا یاد گرفته ای؟ از فیضیه یا از انگلستان؟
 
وی با اشاره به نفوذ جنگ نرم دشمن در تفکرات افراد افزود: تقریبا همه مسئولین ما در دوره های مختلف در ته دلشان باور نداشتند که بتوان حریف آمریکا شد و معتقدند که ایران در علم، تکنولوژی، صنعت و نظایر اینها به آمریکا نیازمند است و چاره ای جز رابطه با آمریکا وجود ندارد و البته این رابطه، هزینه ای هم دارد که طبیعتا باید پرداخت شود. یعنی از یک طرف عامل فکری و از طرف دیگر عامل روانی که راحت طلبی و رفاه طلبی است سبب شده تا این افراد، رابطه با آمریکا را مصلحت بدانند!
 
وی افزود: حتی برخی از افراد عمامه به سر که دارای مسئولیت هستند، در واکنش به اجتماع مردم در خصوص بدحجابی و نگرانی علما از وضع دین و فرهنگ و تجمع روحانیت در فیضیه، آن ها را کسانی معرفی می کنند که اسلام را نشناخته اند و آن ها را متهم به توهم می کنند. باید از وی پرسید مگر خود تو دینت را از کجا یاد گرفته ای؟ از فیضیه یا از انگلستان؟
 
آیت الله مصباح یزدی با اشاره به هشدار امام(ره) در خصوص نفوذ نامحرمان، اظهار داشت: برخی مسئولین به گونه ای رفتار می کنند که زمینه عملی شدن این هشدار امام(ره) را فراهم کنند. جدایی دین از سیاست و بیان این مطلب که دین وظیفه روحانیت است، نه دولت، همان شعار جبهه ملی است که متأسفانه امروز از سوی برخی مسئولین عمامه به سر مطرح می شود.
 
وی با اشاره به این که امام(ره) اولین وظیفه دولت را حفظ دین مردم می دانست، خاطر نشان کرد: اگر امام(ره) احساس خطر می کرد و اگر نجف و مشهد را به خاطر ساکت بودنشان مورد خطاب قرار داده و سکوت را بر علما حرام می دانست، به خاطر احساس خطر برای اسلام بود، نه برای اقتصاد، نفت و تحریم.
 
عضو خبرگان رهبری افزود: این که عده ای بگویند دولت وظیفه ای برای دین مردم ندارد، بلکه وظیفه دولت فقط برداشتن تحریم ها و آن هم نه با مقاومت، بلکه از راه دیپلماسی است، بر خلاف خط امام(ره) است. مگر امام(ره) برای تحریم و اقتصاد قیام کرد؟ مگر این همه شهید برای شکم و تحریم جان خود را فدا کردند؟ مگر نه این است که همه شهدا در وصیت نامه هایشان، اسلام و پیروی از امام(ره) را گوشزد کرده اند؟
 
وی افزود: امروز امام سر از مدفن برآورَد و ببیند که مسئولین کشور چه می گویند؟ همان مسئولینی که از سخنانشان بر می آید که امام(ره) هم اسلام را نشناخته بود؛ همان مسئولینی که برخی از کارهای اول انقلاب را اشتباه عنوان می کنند، در حالی که امام(ره) با قوت آن را تأیید کرده اند.    
 
وی با اشاره به این که متأسفانه کسانی که این حرف ها را می زنند، عمامه به سر هستند، خاطر نشان کرد: آیا این عده فکر می کنند مردم نمی فهمند و سرشان نمی شود؟ آیا فکر می کنند با تعارف های توخالی و استفاده دائم از لفظ مقام معظم رهبری، در حالیکه عملشان بر خلاف صریح فرمایشات رهبری است، می توانند مردم را فریب دهند؟
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به این که هدف اصلی باید حفظ دین باشد، اظهار داشت: امروز دشمن در تلاش است که ولایت شیطان را به جای ولایت الله به خورد ما بدهد و عده ای نیز زمینه آن را فراهم می کنند.
 
وی با بیان این که والله برخی از بچه های خردسال از سیاست مداران غرب زده بیشتر می فهمند، اظهار داشت: مردم متوجه می شوند که دشمن در برابر وادادگی مسئولین، جلوتر آمده و پرروتر می شود، اما برخی از مسئولین هنوز نفهمیده اند.
 
آیت الله مصباح یزدی با اشاره به این که به تصریح رهبری، مراد ایشان از فرهنگ، فرهنگ اسلامی انقلابی است، اظهار داشت: باید شعارهای دین و انقلاب را بیشتر درک کنیم و بدانیم فرهنگ، نه رقص های محلی و لهجه ها و گویش ها، نه اسلام آمریکایی، نه اسلام سازش و نه اسلام دیپلماتیک، بلکه اسلام انقلابی است.
 
اما بخش دیگری هم از سخنان آیت الله مصباح یزدی درباره مقایسه زائران حرم امام خمینی و امام حسین با واکنش های زیادی مواجه شد.
 
وی با اشاره به این که پیام خمینی(ره) همان پیام امام حسین(ع) است، خطاب به اعضای کاروان پیاده اظهار داشت: تصور شخصی من این است که شاید ثواب کار شما، مانند ثواب کار کسانی باشد که با پای پیاده به حرم سیدالشهدا(ع) مشرف می شوند، لذا با توجه حرکت کنید، با وضو باشید و کار خود را کم مشمارید، چرا که این ایام از بهترین ایام عمر شما و از بهترین توفیقاتی است که نصیب شما شده است.
 
عضو خبرگان رهبری یکی از برکات کاروان هایی که پیاده عازم حرم امام(ره) هستند را دریدن مشغولیت های روزمره و تفکر در نهضت امام(ره)، انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: باید توجه داشت که ویژگی و امتیاز امام(ره) نسبت به سایر علما چه بوده و خداوند چه برکتی به این مرد داده و در نفس او چه اعجازی وجود داشت که ما نظیر آن را حتی در بین علما نمی یابیم؟
منبع: فرارو
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین