امروز : جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
۰۶:۱۰
کد خبر: ۳۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲
تعداد بازدید: ۲۱۳۷
مسابقات تکواندوی قهرمانی آسیا - ازبکستان
بیست و یکمین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی آسیا، از دوشنبه (5 خردادماه) به مدت 3 روز در سالن "کاخ ورزشی" تاشکند ازبکستان برگزار شد و تیم ملی مردان کشورمان موفق به کسب 6 مدال رنگارنگ شد و عنوان قهرمانی آسیا را به دست آورد.

به­ گزارش«.مدّاح.نیوز.»به نقل از  بانک ورزش در آخرین روز این رقابت‌ها، تیم ملی تکواندوی کشورمان در بخش مردان 3 نماینده را بر روی شیاپ چانگ فرستاد که حاصل تلاش این نفرات یک طلا، یک نقره و یک برنز شد.

مهدی خدابخشی در وزن 80- کیلوگرم با شکست تکواندوکارانی از ماکائو (15 بر یک) و یمن (18 بر یک) به مرحله نیمه نهایی رسید.

وی در این دیدار به مصاف نماینده کشور میزبان رفت و با نتیجه قاطع 12 بر 3 به برتری رسید. تکواندوکار وزن ششم کشورمان برای کسب مدال طلا با فیلیپین مبارزه کرد و در رقابتی یک طرفه با نتیجه 13 بر یک به برتری رسید.

اما یوسف کرمی کاپیتان تیم ملی کشورمان در وزن 87- کیلوگرم، ابتدا با قرعه استراحت رو به رو بود و سپس حریف چینی را ناک اوت کرد و به فینال رقابت‌های وزن هفتم رسید. کرمی در مرحله نهایی با شکست برابر تکواندوکار ازبک به مدال نقره بسنده کرد.

در وزن 87+ کیلوگرم مرتضی شیری ابتدا لبنان را 8 بر 2 شکست داد، اما در مرحله نیمه نهایی نتیجه را به کره واگذار کرد و مدال برنز را به گردن آویخت.

مدال آوران مردان ایران در پایان این مسابقات به شرح زیر است:

طلا: فرزان عاشورزاده، بهنام اسبقی و مهدی خدابخشی

نقره: علیرضا نصرآزادانی و یوسف کرمی

برنز: مرتضی شیری

در پایان این رقابت‌ها تیم ملی تکواندوی کشورمان با کسب 3طلا، 2 نقره و یک برنز در بخش مردان برای سومین بار قهرمان آسیا شد و کره جنوبی با 3طلا، یک نقره و یک برنز پایین تر از ایران در جایگاه دوم ایستاد.

منبع: فارس
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین