امروز : جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
۱۶:۲۰
کد خبر: ۳۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۳
تعداد بازدید: ۱۹۷۲
غایبان بزرگ جام جهانی برزیل
با مشخص شدن فهرست بازیکنان حاضر در جام جهانی تارنمای دیلی میل نگاهی به فهرست غایبان بزرگ این تورنمنت انداخته است و مربیان بزرگ 32 تیم حاضر در این تورنمنت را با تردیدها و تصمیم های دشواری روبرو کرده است.

به­ گزارش«.مدّاح.نیوز.» ; فرانسه سمیر نصری را کنار گذاشت و آرژانتین هم در تکمیل تیمش جایی برای خاویر پاستور نگذاشت. به رغم اینکه فیلیپ کونتینو در لیورپول از آمادگی برخوردار بود، اما برزیل نام او را در فهرست تیمش قرار نداد.

فیلیپ لوییس اسکولاری کاکا ، رونالدینیو و روبینیو را از تیم برزیل کنار گذاشت. لویی فان خال مارتین استکلنبرگ را که سالی ضعیف در فولام پشت سر گذاشته است خط زد. آلوارو آربلوا هم که فرصت قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را با رئال مادرید دارد، در تیم ملی اسپانیا جایی نداشت.

مارتین استکلنبرگ (هلند) - این دروازه بان هلندی با سقوط فولام به دسته پایین تر فوتبال انگلیس در پایان فصل بازیها محبوبیت خود را از دست داد و همین امر موجب شد وی جایی در فهرست فان خال نداشته باشد. استکلنبرگ به هنگام بازنشستگی ادوین فان در سار در سال 2010 گزینه نخست هلند بود و در جام جهانی قبلی و بازیهای یورو 2012 نیز حضور داشت. اما با وجود 54 بازی ملی، نام وی حتی در فهرست اولیه 30 نفره تیم هم نبود.

آلوارو آربلوا (اسپانیا) - مدافع راست رئال مادرید بهای عدم حضور در ترکیب ثابت تیم قدرتمند اسپانیا را پرداخت. آلوارو 56 بازی ملی دارد و در سه تورنمنت مهم فوتبال – یورو 2008 و 2012 و جام جهانی آفریقای جنوبی با تیم اسپانیا به عنوان قهرمانی دست یافت. مدافع پیشین لیورپول در فصل جاری تنها در 22 بازی رئال نقش آفرینی کرد و از هنگام بازی دوستانه اسپانیا قابل بلاروس در اکتبر سال گذشته برای تیم ملی اسپانیا به میدان نیامده است.

دو مینیکو کریشیتو(ایتالیا ) - قرار نگرفتن مدافع زنیت حتی در فهرست اولیه 30 نفره تیم ایتالیا برای این بازیکن بهت آور بود. وی در بازی اخیر دوستانه ایتالیا و اسپانیا و در بازی مقابل نیجریه و آلمان هم حضور داشت. کریشیتو فکر می کرد به تیم ملی کشورش دعوت می شود.

جولیان لسکات (انگلیس) - این مدافع میانی تلاش کرد در ترکیب ثابت تیم منچسترسیتی قرار گیرد و اکنون قصد جدایی از این باشگاه را دارد؛ از این رو در فهرست روی هاجسون برای تیم ملی انگلیس قرار نگرفت. لسکات که 31 سال دارد می داند که فرصت چندانی برای کسب آمادگی و حضور دوباره در ترکیب تیم ملی ندارد.

اشلی کول (انگلیس)- خط خوردن نام کول ، بزرگترین حذف در فهرست تیم انگلیس و سخت ترین تصمیم هاجسون بود.

قرار است لیتون بینز مدافع تیم اورتون در ترکیب اصلی تیم انگلیس در جام جهانی حضور یابد و هاجسون، لوک شاو بازیکن کم سن و سال ساوتهمپتون را برگزیده تا (نخستین) تجربه حضور در تورنمنت بزرگ (جام) را به او بدهد.

سمیر نصری (فرانسه) - حذف سمیر نصری که با منچسترسیتی قهرمان برجسته لیگ برتر انگلیس شد، توسط دیدیه دشام مربی تیم ملی فرانسه از ترکیب این تیم بحث برانگیز بود. دیدیه گفت حضور نصری در ترکیب تیم تاثیری منفی بر ترکیب آن خواهد داشت و وی راضی به نشستن روی نیمکت نخواهد بود. نصری با داشتن آمار بالای بازی برای تیم فرانسه و بازی باشگاهی ، در دو جام به قهرمانی دست یافته است.

کاکا (برزیل ) - کاکا هنگامی که با قرارداد 55میلیون پوندی از آث میلان به رئال مادرید پیوست گرانترین بازیکن جهان نام گرفت. اما مصدومیت ها به فعالیت حرفه ای او ضربه زد و نتوانست آمادگی خود را باز یابد و بعد از آن به عنوان بازیکن آزاد به باشگاه ایتالیایی بازگشت.

فیلیپ کوتینیو(برزیل ) - بازیکن تند و تیز لیورپول یکی از بازیکنان کلیدی و موثر این تیم در رقابتهای فصل جاری بود. در پی حضور درخشان او در بازی مقابل منچسترسیتی، بسیاری باور می کردند که این فصل، فصل لیورپول خواهد بود. ولی در رقابت فشرده برای انتخاب هافبک های هجومی به فهرست لوئیس فیلیپ اسکولاری راه نیافت.

رونالدینیو(برزیل)- یکی از با استعدادترین بازیکنان تاریخ فوتبال، به علت عدم تمرکز کافی به فوتبال در فاصله اندک باقیمانده تا جام جهانی، از فهرست تیم برزیل خط خورد. کارلوس آلبرتو پاریرا دستیار اسکولاری اعلام کرد رونالدینیو تعهد و هماهنگی لازم را برای فعالیت حرفه ای خود ندارد. این بازیکن 34ساله 33گل را در 96بازی ملی خود برای برزیل به ثمر رسانده و قهرمانی جام جهانی 2002 را در کارنامه خود دارد. او ویترینی مملو از نشانها و جوایز پرافتخار از دوران فعالیت حرفه ای خود دارد.

کارلوس ته وز (آرژانتین )- مهاجم یوونتوس که 18 گل را در فصل آغازین خود با این باشگاه به ثمر رسانده، در ماه گذشته به فدراسیون فوتبال آرژانتین اعلام کرد وی را برای تیم ملی دعوت نکند؛ زیرا می خواهد به همراه خانواده اش به دیزنی لند بروند. آرژانتینی ها هم فرانکو دی سانتو مهاجم پیشین ویگان را بجای او به تیم ملی دعوت کردند. این اتفاق به این معناست که در این جام شاهد بازی درخشان یکی از بهترین مهاجمان فوتبال دنیا نخواهیم بود.

دنی اوسوالدو (ایتالیا) - سابقه درگیری و دعوا با هم تیمی ها و مربیان، مانع از انتقال پرسود اوسوالدو در تابستان گذشته به ساوتهمپتون نشد. وی از زمان نخستین بازی ملی خود در 2011 با شماره 9 در ترکیب ثابت تیم ایتالیا قرار داشته است. نداشتن آمادگی برای باشگاه و پس از آن حمله به یکی از هم تیمی ها، باعث بازگشت او به تیم یوونتوس در سری آ ایتالیا شد. ولی ثبت سه گل در 18بازی مورد توجه چزاره پراندلی سرمربی ایتالیا قرار نگرفت.

نیمکت ذخیره ها

جان رودی (انگلیس )- دروازه بان نورویچ یکی از بهترین بازیکنان این باشگاه بود، اما سقوط تیم به دسته پایین تر و دعوت نشدن به تیم ملی انگلیس تاثیری خرد کننده براین بازیکن برجا گذاشت. رودی دروازه بان ذخیره محسوب می شد، اما حذف نام او برای کسی که در بازیهای تیم ملی در دو سال گذشته حضور داشته بسیار ناامید کننده بود.

گائل کلیشی (فرانسه )- مدافع جناح چپ منچسترسیتی که برای تیم فرانسه در جام جهانی قبلی و رقابتهای قهرمانی اروپا در ترکیب تیم قرار داشت، چند روز پس از کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر انگلیس با منچسترسیتی مطلع شد درفهرست مسافران برزیل نخواهد بود.

به جای او لوکاس دین و پاتریس اورا از تیم پاری سن ژرمن دعوت شدند.

ریو فردیناند (انگلیس) - این بازیکن پس از دیداری که با روی هاجسون برای بررسی وضعیت آمادگی بدنی وی پس از یک دوره مصدومیت طولانی مدت داشت، از فهرست تیم انگلیس در آخرین مرحله رقابتهای انتخابی جام جهانی کنار گذاشته شد و از آن پس هم مدنظر سرمربی تیم قرار نگرفت.

اریک لاملا (آرژانتین ) - پس ازگذراندن یک فصل ناامید کننده در تاتنهام مشخص شد که این بازیکن در ترکیب تیم پرستاره آرژانتین جایی نخواهد داشت. وی هنگامی که با یک قرارداد 25.7میلیون پوندی از رم به اسپورز ملحق شد، یکی از بهترین بازیکنان فوتبال به شمار می آمد؛ ولی او که اغلب با داشتن مصدومیت عضلانی بازی می کرد نتوانست انتظارات را برآورده کند.

خاویر پاستور(آرژانتین ) - این بازیکن مهاجم نتوانسته است انتظارات را که از او به عنوان یکی از بااستعدادترین بازیکنان در دوران نوجوانی وجود داشت برآورده کند. وی در جام جهانی گذشته در حالی که 20 ساله بود در ترکیب تیم ملی ارژانتین قرار گرفت. اما زدن فقط دو گل برای پاری سن ژرمن موجب خط خوردن وی از فهرست مسافران برزیل شد.

منبع: فارس
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین