امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
۲۱:۵۸
کد خبر: ۳۸۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰
تعداد بازدید: ۲۹۹۳
به همّت واحدنظارت وبازرسی ادراره ورزش وجوانان جنوبشرق برگزارشد
باید طبق قوانین و مقررات موجود وضع شده از جانب وزارت ورزش و تدابیر مدیر کل محترم استان پیش بروید و در این راستا تعامل بیشتری با واحد نظارت و بازرسی حوزه داشته باشید.


به­ گزارش خبرنگار ورزشی«.مدّاح.نیوز.».؛ روز شنبه و در آستانه ی ولادت با سعادت امیرالمؤمنین، حضرت علی(ع) واحد نظارت و بازرسی ادره ی ورزش و جوانان حوزه ی جنوبشرق، در راستای وظیفه ی ذاتی خود، به جهت امکان سنجی زیر ساختها، شناخت بیشتر و مجموعه های ورزشی آبی، و برنامه ریزی برای نظارت بیشتر و ارائه ی خدمات بهتر به مردم اقدام به برگزاری اوّلین نشست هم اندیشی با مدیران این مجموعه های ورزشی کرد.

این جلسه، که در محل همایشهای اداره کل ورزش و جوانان استان تهران برگزار شد، ساعت 14 با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و نواختن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و با حضور مجتبی جانعلی؛ رئیس اداره ورزش و جوانان جنوبشرق، صداقت، معاونت ورزشی، معصومه ی رمضانعلی رئیس واحد نظارت و بازرسی، حمید گل محمدی رئیس هیأت شنا، مریم متین فر نائب رئیس بانوان این هیأت، و جمعی از مدیران استخرهای فعال در حوزه جنوبشرق کار خود را آغاز کرد. 

ابتدا صداقت معاونت ورزشی، جهت خیر مقدم و خوش آمدگوئی، پشت تریبون حاضر شد و با تبریک ولادت حضرت علی(ع)، تقارن این ایام با با برگزاری جلسه ی نشست هم اندیشی مدیران مجموعه های ورزشی آبی را به فال نیک گرفت. وی با یادآوری اهمیت ورزش شنا از نظر اسلام و همچنین فعالیت گسترده ی این رشته از نظر قهرمانی گفت: باید دقت و حساسیت بیشتری در فعالیت این رشته ورزشی انجام شود و اگر هم نواقصی وجود دارد با همفکری و تعامل مدیران مجموعه دار با مسئولین ورزشی از بین برود.


پس از آن سر کار خانم متین فر به عنوان نائب رئیس بانوان هیأت شنا، با بیان حدیث گهر بار رسول مکرم اسلام(ص)، مبنی بر لزوم آموزش ورزش شنا به فرزندان خود، این طور عنوان کرد که: ورزش شنا از سالم ترین و مفرّح ترین ورزشهاست که در درمان بسیاری از بیماری های جسمی و روحی بسیار نافع و اثرگذار می باشد. وی با شاره به رویکرد عمومی مردم به این ورزش، اذعان داشت هنوز تا نقطه ی مطلوب نظر در اداره و پیشبرد اهداف این ورزش در کشور فاصله ی زیادی وجود دارد، اما می توان با هم فکری و انسجام در فرآیند یک کار گروهی بیش از پیش به این اهداف نزدیک شد. 

متین فر با تبیین مشکلات و معضلات خاصّ بانوان در انجام این ورزش، نبود امکانات حدّاقلی و ضروری، عدم زیر ساختهای مناسب، همچنین نواقص و کاستی های موجود افزود: سرانه ی مجموعه های ورزشی در این حوزه، پائین بوده و مجموعه های اختصاصی ورزشهای آبی برای بانوان اصلاً وجود ندارد. وی با اشاره به نبود آموزشهای به روز شده برای ناجیان و مدیران مجموعه های ورزشی آبی از آنان خواست تا حتماً در دوره های آموزشی که توسط اداره ی ورزش و جوانان جنوبشرق برگزار می شود حضور فعال و مستمر داشته باشند. تا بدینوسیله هم در بالا بردن سطح دانش خود از پویایی برخوردار باشند و هم در پیشگیری از معضلات احتمالی بتوانند نقش سازنده ایفا کنند.  


در پایان آقای مجتبی جانعلی ضمن تبریک به مناسبت ایام ولادت مولای متقیان حضرت علی(ع) و خوش آمدگویی به حاضرین در جلسه ی، از مدیران، نکاتی در خصوص نحوه ی تمدید به موقع مجوزها و کلیاتی در بحث توسعه ورزش قهرمانی شنا مطرح کرد. وی با تشکر از خانمها رمضانعلی و میر عبدالهی برای برگزاری این نشست گفت: این نخستین بار است که چنین جلسه ای با این سطح در حوزه ی جنوبشرق در راستای توسعه و نظارت بر ورزشهای آبی برگزار شده است.

جانعلی با اشاره به مشکلات موجود گفت غالب این مسائل به خاطر عدم آگاهی از قوانین موجود و نبود دانش کافی در خصوص مجموعه داری است که با تدابیر اتخاذ شده جدید از سوی مدیر کل محترم ورزش و جوانان استان تهران در صدد مرتفع کردن انها هستیم. وی از مدیران مجموعه های ورزشی آبی خواست تا طبق قوانین و مقررات موجود از طرف اداره پیش بروند و در این راستا تعامل بیشتری با واحد نظارت و بازرسی حوزه جنوبشرق داشته باشند.

رئیس اداره ورزش و جوانان جنوبشرق، به عنوان حسن ختام و همچنین یکسویه نبودن این نشست، ضمن در خواست از مدیران مجموعه های ورزشی، برای بیان مسائل و مشکلات پیش رو، با دقت به سخنان و درخواست های آنان گوش داد و به سؤالات انها پاسخ گفت. مجتبی جانعلی گفت با هم فکری و خرد جمعی حاکم بر این نشست مقرر گردید این جلسات تداوم داشته باشد و از حضور و همکاری مدیران تشکر و قدردانی کردند.






آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین