امروز : پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
۱۹:۰۷
کد خبر: ۳۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
تعداد بازدید: ۱۴۸۰
نشانه‌های دلگرم‌کننده‌ای در مذاکرات هسته‌ای ظاهر شده
«داریل کیمبال» در آستانه آغاز دور تازه‌ای از مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5، با اشاره به بروز نشانه‌های مثبت در روند مذاکرات، مسئله تعداد سانتریفیوژهای ایران و زمان و نحوه لغو تحریم‌ها را اصلی‌ترین مسائل مورد بحث دانست.

 

به­ گزارش«.مدّاح.نیوز.».؛«داریل کیمبال» مدیر انجمن کنترل تسلیحاتی آمریکا به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است نشانه‌های مثبتی در مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 در حال بروز است.

وی ضمن ابراز خوش‌بینی نسبت به موفقیت مذاکرات، گفت: «ما نشانه‌های دلگرم‌کننده‌ای را شاهدیم، چراکه هر دو طرف انعطاف‌پذیری و عمل‌گرایی لازم برای رسیدن به یک راهکار نهایی را نشان می‌دهند.»

ایران و گروه موسوم به 1+5 (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) این هفته دور تازه‌ای از مذاکرات کارشناسی را در شهر نیویورک آغاز می‌کنند. طرفین بعد از این مذاکرات، از روز 23 اردیبهشت در شهر وین دور چهارم مذاکرات جامع را با هدف بحث بر سر پیش‌نویس توافق جامع آغاز می‌کنند.

کیمبال با بیان اینکه طرفین بارها تاکید کرده‌اند که هیچ‌ چیز تا وقتی همه چیز مورد توافق قرار گیرد، نهایی نیست، می‌گوید بحث تعداد سانتریفیوژ‌هایی که ایران می‌تواند توسط آن‌ها غنی‌سازی کند و همچنین زمان و نحوه لغو تحریم‌های تهران، مهمترین مباحثی است که دیپلمات‌ها باید در این دور از مذاکرات بر سر آن به توافق برسند.

منبع: فارس
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین