امروز : جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
۱۹:۰۹
کد خبر: ۳۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
تعداد بازدید: ۲۶۳۳
نقشه های شوم وهابیت
فشارهای بسیاری از سوی برخی گروه های تندرو در درون سازمان امنیت عربستان وجود دارد که تدابیری برای ترور آیت الله سیستانی و مقتدا صدر در نجف اشرف اتخاذ شود
به گزارش «مدّاح نیوز»؛ فشارهای بسیاری در درون سازمان امنیت عربستان وجود دارد که تدابیری برای ترور آیت الله سیستانی و مقتدا صدر در نجف اتخاذ شود.

برخی گزارش های امنیتی که اخیرا تهیه شده اند هشدار می دهند که توطئه ای با هماهنگی سازمان های امنیتی عربستان سعودی و بحرین زیر نظر بندر بن سلطان، رئیس سازمان امنیت عربستان تنظیم شده است که به موجب آن مراجع شیعی و علمای برجسته اهل تشیع در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، در راس آنها بحرین، کویت، عربستان سعودی و امارات متحده عربی و همچنین عراق ترور شوند.

به گزارش پایگاه خبری سوری دام پرس، بنا به این گزارش هدف از طراحی این توطئه جلوگیری از پیروزی انقلاب در بحرین و انتقال آن به دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است.

در این گزارش آمده است که فشارهای بسیاری از سوی برخی گروه های تندرو در درون سازمان امنیت عربستان وجود دارد که تدابیری برای ترور آیت الله سیستانی و مقتدا صدر در نجف اشرف و دیگر علمای بارز دینی در این شهر مقدس شیعیان اتخاذ شود. این گروه ها معتقدند که اختلافاتی که در حال حاضر میان شیعیان در درون عراق به وجود آمده فرصت مناسبی است تا بتوانند توطئه خود را در عراق پیش ببرند. به ویژه که اوضاع امنیتی روز به روز وخیم تر می شود و این مساله می تواند به ضرر دولت شیعی عراق تمام شود.

دام پرس در ادامه گزارش خود تاکید می کند که بعد از شلیک چند موشک از سوی یکی از گروه های شبه نظامی در عراق به سوی عربستان که چند ماه پیش انجام شد، سازمان امنیت آل سعود به آموزش گروه های مسلح سلفی پرداخته و اقدام به جذب نیرو برای آنها کرده است. این کشور به طور خاص در پاکستان اقدام به آموزش نیروهای سلفی و انتقال آنها به عراق کرده تا به این ترتیب بتواند اوضاع را در عراق تشدید کند.

این گزارش همچنین می افزاید که از هدف قانون جدید مبارزه با تروریستی که در عربستان به دستور ملک عبدالله، پادشاه این کشور صادر شد و در آن برخی گروه های شیعی نظیر الحوثی ها را در کنار جریان اخوان المسلمین در فهرست گروه های تروریستی قرار داد، مبارزه با جریان های شیعی و جلوگیری از نشر مذهب تشیع در دیگر کشورهای عربی به ویژه در حاشیه خلیج فارس به حساب می آید.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین