امروز : جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
۰۱:۴۴
کد خبر: ۳۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۸
تعداد بازدید: ۳۱۵۶
رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران
ای کاش سخنان عایشه درباره شخصیت وجودی حضرت فاطمه(س) را بازگو می‌کردیم، اگر این مسائل گفته می‌شد دیگر جامعه شیعه نگرانی و ناراحتی نداشت.
بنیان و هویت شیعه، فاطمه زهرا(س) است وآنچه که مورد غفلت واقع شده است،‌ بانویی است که مادر صدیقه کبری(س) است. خانمی که به راحتی می‌توانیم درباره‌اش سلام‌الله‌علیها بگوییم، چرا خداوند بر حضرت خدیجه(س) سلام می‌فرستد و بانوان بهشتی را برای کمک به ایشان به زمین می‌فرستد.  

ای کاش سخنان عایشه درباره شخصیت وجودی حضرت فاطمه(س) را بازگو می‌کردیم، اگر این مسائل گفته می‌شد دیگر جامعه شیعه نگرانی و ناراحتی نداشت.هیچ خیابانی در کشور ما نامی از حضرت خدیجه(س) نیست، حتی در روز ولادت حضرت زهرا(س) شعرهایی که در وصف حضرت صدیقه کبری(س) سروده می‌شود، نسبت به مادر فاطمه(س) بی‌مهری صورت می‌گیرد، حتی در میان متدینان وقتی می‌پرسید که کدام بانو را بیشتر دوست دارید، از حضرت سکینه نام می‌برند، در حالی که مادر و اساس اهل بیت(س)، خدیجه کبری(س) است. 

در کشور هیچ سکه‌ای به نام حضرت خدیجه(س) و حضرت فاطمه(س) ضرب نشده است در صورتی که برای امامزادگان این کار صورت گرفته است، حال آنکه این دو بانوی برتر اسلام چون بارگاهی ندارند، نباید سکه‌ای به نام آن‌ها ضرب کرد! در حالی که باید بیش از این تبلیغات صورت گیرد، چرا که حضرت خدیجه(س) نماد اخلاص و پاکبازی است. 

دهه آخر صفر که سالروز رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) است و ایام فاطمیه بهترین فرصت برای تبلیغ هویت شیعه است که نباید از آن غافل ماند. 

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین