امروز : پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
۰۰:۰۳
کد خبر: ۳۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۲
تعداد بازدید: ۱۶۹۴
پشت پردۀ استعفای رئیس اتاق بازرگانی:
با توجه به تجربه ناموق ادغام دو وزارت خانه صنایع و معادن با وزارت بازرگانی ، بزودی طرح تفکیک این دو وزارت خانه به مجلس ارائه می شود که در صورت وقوع این اتفاق،راه برای معرفی نهاوندیان برای تصدی وزارت بازرگانی هموار خواهد شد.

روز گذشته خبر استعفای محمدنهاوندیان از اتاق بازرگانی ایران در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفت، چهره نزدیک به حسن روحانی درباره دلیل این استعفا گفت: در صحبت‌های اولیه تصور بر این بود که این ماموریت کوتاه مدت باشد و برای یک دوره شش ماهه بتوانم کاری را به عهده بگیرم اما هم اکنون روال به شیوه دیگری پیش رفته است و پذیرش مسئولیت‌ها ممکن است متعارض با خدمتگزاری در اتاق ایران باشد، از هیات نمایندگان درخواست می‌کنم تا اجازه دهند برای اینکه خللی در کار اتاق ایجاد نشود از مسئولیت ریاست اتاق کناره گیری کنم و در جلسه بعدی هیات نمایندگان در مورد این موضوع و فرد جایگزین نظرخواهی صورت گیرد. 
به گزارش «مدّاح نیوز»؛ نهاوندیان پس از انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهور به سمت ریاست دفتر ریاست جمهوری رسید اما با توجه به اختلاف نظرهایی که میان او و دیگر افراد نزدیک به رییس جمهور از جمله نوبخت و حسین فریدون بوجود آمد حسن روحانی تصمیم گرفت وی را به سمتی دیگر منصوب کند. البته با توجه به پیشینه نهاوندیان در اتاق بازرگانی و نهادهای اقتصادی کشور پیشنهاد شد با احیای وزارت بازرگانی محمد نهاوندیان به وزارت بازرگانی منصوب شود. 

البته وزارت بازرگانی در تیرماه سال ۹۰ با وزارت صنایع و معادن تلفیق و به وزارتخانه صنعت معدن و تجارت تبدیل شده بود و اکنون زمزمه‌های احیای دوباره وزارت بازرگانی توسط دولت تدبیر و امید به گوش می‌رسد. 
یکی دیگر از دلایل حسن روحانی برای جداسازی این دو وزارتخانه تجربه ناموفق تلفیق این دو در زمان دولت 
دهم است چه آنکه هم غضنفری در دولت احمدی‌نژاد و هم نعمت‌زاده در دولت فعلی نتوانستند انتظارات موجود از وزارتخانه جدید در بخش بازرگانی را محقق کنند و همواره این بحث وجود داشته که وظایف وزارتخانه صنعت معدن و تجارت در حوزه‌های صنعتی و بازرگانی آنقدر گسترده است که ناگزیر راهی جز تفکیک مجدد این دو وزارتخانه وجود ندارد. 

از همین رو خبر می‌رسد که روحانی احتمالاً در هفته‌های آینده طرح تفکیک این دو وزارتخانه را به مجلس بدهد که در این صورت راه برای معرفی محمد نهاوندیان برای تصدی وزارت بازرگانی هموار می‌شود.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین