امروز : پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
۱۴:۰۵
کد خبر: ۳۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۸
تعداد بازدید: ۱۶۴۹
تازه‌های وب و اینترنت
گوگل هشدار داد که فعالیت‌های جاسوسی دولت آمریکا آینده اینترنت را به طور جدی در معرض خطر قرار داده و ممکن است منجر به فروپاشی آن شود.

«مدّاح نیوز»_ ریچارد سالگادو یکی از مدیران بخش حقوقی و امنیت گوگل که در برابر کمیته‌ای در کنگره آمریکا که به این مساله رسیدگی می‌کند، شهادت می‌داد تصریح کرد که تداوم این وضعیت به کسب و کار بسیاری از آمریکاییان لطمه خواهد زد. زیرا ممکن است هر کشوری بخواهد برای جلوگیری از جاسوسی‌های کاخ سفید اینترنت محلی یا ملی راه اندازی کند.

گوگل همچنین خواستار آن شد که اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیار مردم عادی قرار بگیرد و آنها بتوانند در مورد خواسته‌های دولت برای دسترسی به اطلاعات آگاهی‌های بیشتری کسب کنند.

وی افزود: فقدان شفافیت در مورد ماهیت نظارت دولت در کشورهای دموکراتیک آزادی و اعتماد شهروندان را از بین می‌برد و بر رشد اقتصادی و امنیت تاثیر منفی می‌گذارد.

هدف از تشکیل این کمیته توسط کنگره تصمیم گیری در مورد تغییراتی است که باید پس از افشاگری‌های ادوارد اسنودن در زمینه قوانین جاسوسی و نظارتی آمریکا اعمال شود. از جمله تغییراتی که احتمالا اجرایی می‌شود افشای تعداد افرادی که اطلاعاتشان جمع آوری شده و همچنین برآورد تعداد افراد آمریکایی در این میان خواهد بود.

همچنین شرکت‌های اینترنتی و تلفنی موظف خواهند شد تا به عموم در مورد دستورات دولتی که در زمینه جمع‌آوری داده‌ها دریافت کرده‌اند و موارد افشا شده اطلاع‌رسانی کنند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین