امروز : چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
۲۲:۲۷
کد خبر: ۳۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۶
تعداد بازدید: ۱۹۵۴
معاون امور هنری وزیر ارشاد خبر داد:
نمایشگاه استاکیست های بین الملل با آثار هنرمندان ایران و پنج کشور و با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گالری دی گشایش یافت که نخستین نمایشگاه استاکیستی در ایران در سال 1389 در خانه هنرمندان برگزار می شود.

به گزارش «مدّاح نیوز»؛ به نقل از پارسیک،  مرکز هنرهای تجسمی در باره این نمایشگاه اعلام کرد،«علی مرادخانی» عصر روز جمعه در بازدید از این نمایشگاه گفت: نمایش آثار هنرمندان پنج کشور در کنار آثار هنرمندان ایرانی از سوی یک گالری، مشخصه ممتاز این نمایشگاه است و اینکه گالری دی با رویکرد بین المللی آثار دیگر کشورها را در این نمایشگاه ارائه کرده قابل تحسین است.


مرادخانی با اشاره به نمایشگاه استاکیست ها گفت: آثار این نمایشگاه در کنار توجه به تکنیک های نقاشی به مضمون و محتوا نیز پرداخته اند.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با تاکید بر نقش گالری ها در هنرهای تجسمی و اقتصاد هنر اظهار امیدواری کرد با حمایت دولت و نقش موثر بخش خصوصی زمینه هایی برای رونق اقتصاد هنر فراهم شود.

«فریال سلحشور» مدیر گالری دی نیز در مراسم افتتاح این نمایشگاه با معاون امور هنری وزیر ارشاد گفت و گو کرد و درباره فعالیت ها و نمایشگاه های گالری توضیح داد.

نمایشگاه استاکیست های بین الملل با آثار هنرمندان ایرانی و هنرمندان کشورهای آمریکا، انگلستان، ترکیه، اسپانیا، آفریقای جنوبی و پاکستان در گالری دی برگزار شده است و تا چهارم آذرماه این نمایشگاه ادامه دارد.

استاکیسم یک جنبش هنری بین المللی است که با هدف گسترش نقاشی فیگوراتیو در مقابل هنر مفهومی بنیان گذاشته شده و اولین گروه استاکیسم در لندن فعالیت خود را آغاز کرد.

گروه استاکیست های تهران نیز سال 1386 شکل گرفت و نخستین نمایشگاه استاکیستی در ایران سال 1389 در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین