امروز : سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
۰۶:۳۷
کد خبر: ۳۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۴
تعداد بازدید: ۱۹۵۰

نایب رییس اتاق ایران گفت: صادركنندگان مخالف پیمان‌سازی ارزی بودند و با لغو آن دغدغه‌ها و نگرانی‌های این بخش برطرف می‌شود.

به گزارش ایلنا، مجیدرضا حریری، نایب رییس اتاق ایران با اشاره به لغو پیمان‌سازی ارزی اظهار داشت: در بخشنامه جدید مشخص نشده كه حذف پیمان سپاری ارزی مطرح است یا تصحیح آن؛ اما به طور كلی بر اساس موضوعی كه در نیمه دوم سال گذشته ابلاغ شد صادركنندگان باید تعهداتی برای بازگشت ارز به كشور می‌دادند این در حالی است كه از معافیت مالیاتی نیز برخوردار نبودند، لذا اعتراض‌هایی از سوی صادركنندگان صورت گرفت.

وی افزود: این در حالی است كه لغو پیمان سازی ارزی دغدغه‌ها و نگرانی‌های بخش تولید را برطرف می‌كند و شاهد رونق در این بخش خواهیم بود.

حریری با بیان اینكه دولت یازدهم سعی بر رفع اشتباهات گذشته دارد، تصریح كرد: لغو طرح پیمان سپاری ارزی، لغو طرح شبنم و لغو ممنوعیت‌های ثبت سفارش همه ازموضوعاتی هستند كه به تسهیل در تجارت كمك می‌كند و منجر به رونق در اقتصاد می شوند.

وی گفت: باید در جهت رفع موانع صادرات حرکت کنیم و از توانمندی‌های بخش صادراتی کشور استفاده کنیم و نباید با برخی قوانین و بخشنامه‌ها روند صادرات را مشکل کنیم.

شایان ذكراست؛ محمد نهاوندیان، رییس اتاق بازرگانی ایران هفته گذشته در سومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خبر از لغو پیمان سپاری ارزی داد و گفت: ابهاماتی در بخشنامه مالیات بر ارز صادراتی وجود داشت که خوشبختانه وعده لغو آن به تحقق نزدیک شد. لغو این بخشنامه در دولت تصویب و براساس مصوبه هیات دولت بخشنامه عدم معافیت مالیاتی صادرکنندگان که در گذشته صادر شده بود، دیگر نیازی به ادامه ندارد.

وی در خصوص لغو پیمان سپاری ارزی نیز گفت: با مصوبه جدید دولت ابهامات برطرف شد، اما فلسفه اینکه ارز صادراتی باید در خدمت اقتصاد کشور باشد و در چرخه تجارت دولت قرار گیرد، بدیهی است، ولی به صورت روشن اشکال استفاده از ارز صادراتی نیز تدوین شده است.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین